login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nummervolgorde in de database weer herstellen, via php (Opgelost)

Offline ztune - 05/07/2010 10:55
Avatar van ztuneNieuw lid Ik heb een eigen CMS systeem in elkaar gezet, waarin pagina's dynamisch aangemaakt kunnen worden en ook weer verwijderd kunnen worden. In verband met de menu structuur op de frontpage, word aan elke pagina een volgorde nummer meegegeven.

Nu is het zo wanneer er een pagina verwijderd wordt uit de database, dat het betreffende volgorde nummer ook verwijderd wordt. Nu kloppen de volgorde nummers dus niet meer als een oplopend geheel.

Het gaat niet om de primary key in dit geval.

Hoe kan ik op een goede manier ervoor zorgen, dat ik via php automatisch de records met een volgorde nummer op een logisch volgende manier neerzet.

Ik hoop dat jullie mij een zet in de rug kunnen geven, bij het oplossen van dit probleem.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 05/07/2010 11:03
Avatar van Stijn PHP expert Als je pagina met als volgorde nummer 2 verwijdert. Dan moet je in de tabel een update uitvoeren.

  1. UPDATE paginas SET volgordenr=volgordenr-1 WHERE volgordenr > 2
Bedankt door: ztune
Offline ztune - 05/07/2010 11:24
Avatar van ztune Nieuw lid Zo het werkt! Ik had niet gedacht dat het zo makkelijk zou zijn. Was allemaal dingen aan het proberen met multidimensionale arrays en tijdelijke database tabellen. Hier was ik dus nooit en te nimmer zomaar op gekomen.

Bedankt voor de tip. Mijn cms is weer een stukje completer 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s