login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gastenboek, gebruiker of anonymous (Opgelost)

Offline Erwt - 01/07/2010 10:23
Avatar van ErwtPHP beginner Hey allemaal,

Ik heb een gastenboek waar gebruikers in kunnen schrijven maar ook gasten. Maar ik wil dat als een gebruiker er in schrijft.. dat het dan een link wordt, maar ik gebruik op het moment maar 1 kopje in de database namelijk: naam. En het is niet de bedoeling dat een gebruiker gewoon de naam van een member opgeeft, en dat die dan linkt naar die gebruiker want dan kan een gebruiker iets in het gastenboek schrijven onder een ander zijn naam. Wat is de beste methode om dit op te lossen?

Groeten!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 01/07/2010 10:53
Avatar van Stijn PHP expert Vraag de voornaam en de familienaam als het om een gast gaat.
Offline Erwt - 01/07/2010 11:01
Avatar van Erwt PHP beginner Op mijn website is het de gewoonte dat mensen een beetje een bijnaam invullen.. komt ook door de aard van de website. Niet echt een optie om het op die manier op te lossen. Ook het invullen van een ID van een gebruiker is niet echt een optie want stel iemand vult gewoon als naam 1 in (waarom? don't ask me) dan zal hij dus posten als gebruiker met ID nummer 1. En de database zo wijzigen dat hij een Naam kopje heeft en een GebruikersID kopje heeft is ook geen nette oplossing.
Offline Stijn - 01/07/2010 11:10
Avatar van Stijn PHP expert Dan zou ik anonymous niet toelaten. Ze kunnen zich dan evengoed registreren.
Offline Martijn - 01/07/2010 11:39
Avatar van Martijn Crew PHP laten inloggen, en op het moment dat je de post opslaat in de kolom ingelogd op true zetten. En dan alleen linkje van maken als dat true is
Offline Erwt - 01/07/2010 11:55
Avatar van Erwt PHP beginner Ja, en stel Martijn is online, ik vul de naam Martijn in. Dan werkt het dus ook.

Misschien dan toch maar een niet-correcte database.
Offline Martijn - 01/07/2010 12:22
Avatar van Martijn Crew PHP ja, maar dan is mijn naam dus niet aanklikbaar. Of je zet er 'bezoeker: ' voor
Offline Erwt - 01/07/2010 12:52
Avatar van Erwt PHP beginner O ik begreep het verkeerd, dat is inderdaad een oplossing die volgens mijn brein wel juist lijkt! Even niet aan gedacht, danku
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s