login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

while waarde opslaan in variabele

Offline shamrock - 26/06/2010 10:47
Avatar van shamrockLid Hallo,

Ik heb dit:

  1. sql query
  2. while {
  3. $waarde = "lijst"
  4. }
  5.  
  6. echo $waarde;


Met andere woorden: Ik haal bijvoorbeeld 4 rijen uit de database en die wil ik via $waarde kunnen aanroepen.

Het probleem is dat ik alleen de laatste rij weergegeven krijg en niet allemaal.

Die echo $waarde is als voorbeeld. Het gaat erom dat de rijen gemaild moeten worden



Bedankt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 26/06/2010 10:57 (laatste wijziging 26/06/2010 10:58)
Avatar van Martijn Crew PHP
  1. $onthouden = array();
  2. while($fetch = mysql_fetch_assoc($query)){
  3. //een simpele echo om het neer te zetten
  4. echo $fetch['kolomnaam'];
  5. //op sla het op voor later:
  6. $onthouden[] = $fetch['kolomnaam'];
  7. }

Een while werkt net even anders dan jij denkt denk ik. Een while is een loop, dus herhaalt zichzich steeds. In dit geval herhaalt het zichzelf 4 keer, omdat er 4 rijen in je database zijn. In jouw voorbeeld word de waarde $waarde dus 4x aangemaakt/overschreven. In mijn voorbeeldje zie je hoe je de echo per regel kan doen, of hoe je het kan onthouden tot na de while
Offline TotempaaltJ - 26/06/2010 11:09
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Je kan het ook toevoegen aan de string:
  1. sql query
  2. while {
  3. $waarde .= "lijst"
  4. }
  5.  
  6. echo $waarde;
Zie vooral de .= ipv =, dit zorgt ervoor dat het aan de string wordt toegevoegd.
Offline shamrock - 26/06/2010 11:21
Avatar van shamrock Lid bedankt allebei, ik heb de onderste geprobeerd (met de punt ervoor) en dat werkt perfect.
Offline ProjectWebdesign - 26/06/2010 13:19 (laatste wijziging 26/06/2010 13:19)
Avatar van ProjectWebdesign Lid
Martijn schreef:
[..code..]
Een while werkt net even anders dan jij denkt denk ik. Een while is een loop, dus herhaalt zichzich steeds. In dit geval herhaalt het zichzelf 4 keer, omdat er 4 rijen in je database zijn. In jouw voorbeeld word de waarde $waarde dus 4x aangemaakt/overschreven. In mijn voorbeeldje zie je hoe je de echo per regel kan doen, of hoe je het kan onthouden tot na de while


Wat Martijn zegt is eigenlijk een veel betere oplossing. Zo moet je ook resultaten uit een database halen. De oplossing van TotempaaltJ is niet echt correct en zal eigenlijk alleen door beginnende php-ers gebruikt worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s