login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

script maken

Offline rugbynl - 13/06/2010 14:31
Avatar van rugbynlLid hey ik wil graag een eigen php script met mysql gaan maken, dat word dan mijn eerste. en ik heb daar over een paar vraagjes.

1. wat voor script zal ik gaan maken
2. wat zal ik niet moeten doen
3. welke sites kan ik daarvoor gebruiken
4. heb je nog tips

ik wil niet via tutorial maken reden: dan mag ik hem niet verkopen

alvast bedankt

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WimJ - 13/06/2010 14:59
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Hehé best grappig je wilt een script maken, het zal je eerste worden ..
Maar je weet niet welk script, weet niet waar hulp te zoeken, en wilt geen tut's gebruiken?
Hier kan ik uit afleiden dat je nieuw bent met scripting?

Waarom begin je eens niet met de basis door te nemen?
(tip hier op sitemasters zijn tutorials / sites etc in overvloed om van te LEREN)
Daar bij als je nog niet eens een idee hebt om welk je wilt gaan maken .. denk dan ook niet aan het te gaan verkopen aangezien het 'basic' zal zijn.

Dus start daar al maar eens mee mischien, volg die tuts leer wat meer en pas dan het script van je tutorial aan naar JOU wensen?
Offline Martijn - 13/06/2010 15:02
Avatar van Martijn Crew PHP 1 maak iets simpel
2 niet iets moeilijks
3 deze site, google, php.net
4 ja. Verkoop t niet. Je eerste script gaat superslecht zijn. Zelfs als je nu vindt dat je t mooi hebt gemaakt, als je dan over, zullen we zeggen een jaar, terugkijkt, schaam je je.

Écht niet dat het van niveau gaat zijn, zeker niet verkoopbaar. En dat zeg ik niet om je te demotiveren, dat zeg ik omdat niemand's eerste script super was, of iig goed genoeg voor verkoop.

Begin gewoon simpel. Ga eens naar de php tutorials op deze site, en ga alle makkelijke af, daar ga je genoeg mee bezig zijn ;)

succes
Offline rugbynl - 13/06/2010 15:56
Avatar van rugbynl Lid ik ben niet helemaal nieuw met scripting:D
met site bedoel ik iets als w3c ofzo iets:D alleen dan in t nederlands:P
en ik weet niet precies wat simpel en niet is op het gebeid van php.
html peace of cake, javascript intreseert me niet echt:P

dus wat zou ik kunnen maken?
Offline Raze - 13/06/2010 16:37
Avatar van Raze PHP beginner maak een gastenboek of forum ofzo...

maar wat martijn zegt: je eerste script zal niet super zijn, je kan het evenzeer (proberen te) verkopen, maar biedt dan op z'n minst een demo aan, dat je potentiele kopers kunnen zien wat ze mogen verwachten.
Offline ProjectWebdesign - 13/06/2010 21:40
Avatar van ProjectWebdesign Lid Wat ook een leuk script is om mee te beginnen is een contact formulier.
Hierbij kan je een mail functie gebruiken en het formulier e.v.t. opslaan in een database.

Je moet gewoon met kleine scriptjes beginnen en die steeds uitbreiden. Zo ben ik ook begonnen.
Offline TotempaaltJ - 13/06/2010 21:43 (laatste wijziging 13/06/2010 21:43)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse HTML is geen scripting taal. Gewoon, even dat. Dus als je alleen HTML kan (en geen programmeertalen/scriptingtalen) dan ben je nieuw met scripting/programmeren.

Probeer eerst maar eens een Hello World scriptje.
Offline rugbynl - 13/06/2010 22:05
Avatar van rugbynl Lid ik ken het hello word script. maar wat heb je daar aan? het zinnetje hello world. komt te staan
Offline ArieMedia - 14/06/2010 00:14
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
rugbynl schreef:
ik ken het hello word script. maar wat heb je daar aan? het zinnetje hello world. komt te staan
Je hebt genoeg opties zoals hierboven gezegd.
(Gastenboek/Mail formulier).

Scripts meteen verkopen, raad ik net zoals mensen hierboven zeggen, af als je net begint. Als je toch denkt dat je genoeg kennis in huis hebt om een goed en aardig script te schrijven, en als je tijd teveel hebt.. raad ik je aan om een CMS te bouwen (het liefst in OOP). Mocht je dit niet kunnen begin kleiner (een pagina-systeem bijvoorbeeld).
Offline UpLink - 14/06/2010 01:13
Avatar van UpLink ... Als je een script wil verkopen hoor je het ook te testen op de verschillende security-checks...
Iemand dat jou script koopt, wil ook niet dat dat script kan misbruikt worden...

De verschillende security-checks (om er een paar op te noemen):

- (My)SQL injections
- CSRF
- XSS

Ik denk dat dat wel de belangrijksten zijn...

Ik denk dat je best eerst leert voor je met zulke gedachten begint te spelen...

En wat is er mis met tutorials?
Tut's zijn er om uitleg te geven... en zolang je het script bij de uitleg niet gans kopieert, zie ik niet in waarom je bij het maken van een script geen tut mag volgen om het nadien te verkopen.
Offline UpLink - 14/06/2010 01:13 (laatste wijziging 14/06/2010 01:14)
Avatar van UpLink ... Als je een script wil verkopen hoor je het ook te testen op de verschillende security-checks...
Iemand dat jou script koopt, wil ook niet dat dat script kan misbruikt worden...

De verschillende security-checks (om er een paar op te noemen):

- (My)SQL injections
- CSRF
- XSS

Ik denk dat dat wel de belangrijksten zijn...

Ik denk dat je best eerst leert voor je met zulke gedachten begint te spelen...

En wat is er mis met tutorials?
Tut's zijn er om uitleg te geven... en zolang je het script bij de uitleg niet gans kopieert, zie ik niet in waarom je bij het maken van een script geen tut mag volgen om het nadien te verkopen.

// EDIT:
Per ongeluk 2 keer geklikt... die hierboven mag weg 
Offline UpLink - 14/06/2010 01:15 (laatste wijziging 14/06/2010 01:21)
Avatar van UpLink ... Als je een script wil verkopen hoor je het ook te testen op de verschillende security-checks...
Iemand dat jou script koopt, wil ook niet dat dat script kan misbruikt worden...

De verschillende security-checks (om er een paar op te noemen):

- (My)SQL injections
- CSRF
- XSS

Ik denk dat dat wel de belangrijksten zijn...

Ik denk dat je best eerst leert voor je met zulke gedachten begint te spelen...

En wat is er mis met tutorials?
Tut's zijn er om uitleg te geven... en zolang je het script bij de uitleg niet gans kopieert, zie ik niet in waarom je bij het maken van een script geen tut mag volgen om het nadien te verkopen.

// EDIT:
Ok, ik weet ni wa er verkeerd gelopen is... eerst staat mijn post er 2 keer... ik maak een edit in die 2de post... en nu staat mijn post er 6 of 7 keer  
Offline vinTage - 14/06/2010 01:50
Avatar van vinTage Nieuw lid
UpLink schreef:
// EDIT:
Ok, ik weet ni wa er verkeerd gelopen is... eerst staat mijn post er 2 keer... ik maak een edit in die 2de post... en nu staat mijn post er 6 of 7 keer  



what you talking about willis ?  


 
Offline UpLink - 14/06/2010 02:04
Avatar van UpLink ...
vinTage schreef:
[..quote..]


what you talking about willis ?  


 


check page 1 also 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s