login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

snap niets van de foutmelding in sql, wie wel?

Offline nataschab - 20/05/2010 22:12
Avatar van nataschabNieuw lid Hoi
Ik ben al uren bezig om een query te draaien in phpadmin om een tabel te importeren. Echter komt hij telkens met:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'â€

Gezienn deze laatste vreemde tekens/carakters lijkt er iets anders aan de hand te zijn maar ik kom er maar niet uit.

De query die ik wil draaien ziet er als volgt uit:

[plaatscode=sql]CREATE TABLE ‘cam_shots’ (‘id’ mediumint(9) NOT NULL auto_increment, ‘filename’ varchar(255) NOT NULL default ”, ‘dateadded’ timestamp NOT NULL default CURRENT_TIMESTAMP on update CURRENT_TIMESTAMP, PRIMARY KEY (‘id’)) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

Kan iemand mij helpen wat er hier verkeerd gaat?

plaatje

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterPSV - 20/05/2010 22:15
Avatar van WouterPSV Lid weet niet of het het is, maar waar komt ” vandaan ?? na NOT NULL default
Offline MiST - 20/05/2010 22:49
Avatar van MiST Lid staan velden en tabelnamen niet normaal tussen twee backticks zoals `item`?

en dan nog, die kan je evengoed weglaten 
Offline BOONBE - 21/05/2010 08:16
Avatar van BOONBE Nieuw lid NOT NULL default '' betekent dat het corresponderende veld geen Default value heeft meegekregen en dat de insert scripts Steeds een waarde voor dir veld moeten geven of deze zullen niet lukken, MySQL (of elke andeer SQL-DB) kan bij recordcreatie geen waarde aan dit veld geven indien de INSERT dit niet heeft gedaan en hij geeft errors zoals hierboven.

Is het mogelijk je SQL-statement te zien dat verantwoordelijk is voor jou probleem ?

Verder lijken mij deze symbolen nogal vreemd, In welke tool crieer je deze code. Dit zouden wel eens hidden symbols van de Editor kunnen zijn... Ik heb dit in het verleden ook reeds gehad.
Offline Martijn - 21/05/2010 12:52
Avatar van Martijn Crew PHP Je hebt overal deze dingetjes: ‘ ’ de ene is een apostrock en de andere een backtick, Die moeten 2x hetzelfde zijn, dus of `woord` of 'woord' 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s