login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formulier invullen: bepaalde gegevens niet altijd tonen

Offline Ruultje - 19/05/2010 21:39
Avatar van RuultjeNieuw lid Ik ben voor mijn werk een eigen database aan het maken. Hierin kan per werk(je) iets worden ingevuld via een formulier. Per werkzaamheid kan er vaker iets worden ingevuld (per dag). Uiteindelijk wordt het totaal dan bij elkaar geteld.

Elke ID krijgt een eigen waarde. Wanneer het -1 is zie je het type maar 1 keer per werkje te zien. Staat er 1 dan zie je hem gewoon altijd. Is de waarde 2 dan zie je hem om de twee keer. Bij 3 zie je hem bij iedere 3de keer (dus bij 3, 6, 9 etc.), bij 4 iedere vierde keer en ga zo maar door.

Het is zo niet specifiek uitgelegd (zou teveel uitleg betekenen). Maar in ieder geval gaat het erom dat ik iets op een formulier alleen zie bij elke (bijvoorbeeld 2 als waarde) 2de, 4de, 6de keer dat het formulier wordt ingevuld. Maar bij de 1ste, 3de en 5de keer dat het wordt ingevuld moet het niet getoond worden.

Is dit mogelijk? Zo ja waar kan ik op zoeken. Of heeft iemand een voorbeeld?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Arphetic - 19/05/2010 21:44
Avatar van Arphetic Nieuw lid Dan zou je ook in de database moeten bijhouden hoevaak iemand een form gesubmit heeft. Of tellen hoeveel werkzaamheden hij die dag al heeft gedaan (mysql_num_rows op de juiste query)
Offline Ruultje - 20/05/2010 09:30
Avatar van Ruultje Nieuw lid Oké bedankt! Ik zal er eens naar gaan kijken. Dacht zelf in eerste instantie aan een count, maar ik kom dan in de problemen met de formule.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s