login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MySQL stored procedures i.c.m. php (Opgelost)

Offline Martijn2008 - 28/04/2010 20:28 (laatste wijziging 28/04/2010 20:29)
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Voor mijn huidige project wil ik wat meer te weten komen over de functionaliteit van MySQL. Ik wil gaan scripten in de database en daarin stored procedures opslaan. Ik vraag me af hoe het gebruik daarvan is met php en hoe ik de scripts in de database op sla. Hoe voeg ik parameters e.d. toe? Kan dit met phpMyAdmin en zo ja op welke manier? Hoe zit het met backuppen van de database?

Wellicht surft er op deze website een sitemaster rond die op mijn vragen het antwoord weet. Ik zou het zeer op prijs stellen als er een voorbeeld gegeven zou kunnen worden. Een voorbeeld van een script van een stored procedure in MySQL en de aanroep ervan in PHP. Graag met parameters!

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Martijn

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 29/04/2010 11:59
Avatar van marten Beheerder Ten eerste roep je in PHP een stored procedure aan door middel van een simpele query:

  1. CALL naam(optie1, optie2,optie3);


De parameters zijn dus ook niet zo moeilijk mee te geven:

  1. DROP PROCEDURE IF EXISTS testProcedure//
  2. CREATE PROCEDURE testProcedure(IN optie1 CHAR(64), IN optie2 CHAR(64), IN optie3)
  3. READS SQL DATA
  4. COMMENT 'voer huppeldepup uit van optie1 in tabel tbl'
  5. BEGIN
  6. SET @s = CONCAT('SELECT COUNT(' , optie1 , ') FROM ' , optie2);
  7. PREPARE stmt FROM @s;
  8. EXECUTE stmt;
  9. END;


etc.
Offline Martijn2008 - 29/04/2010 12:25
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Gaaf, hoe zit het met het toewijzen van een specifieke database en het backuppen?
Offline marten - 30/04/2010 23:24
Avatar van marten Beheerder Database kies je toch als je connectie maakt in PHP ?

Wat betreft het backuppen kan je gebruik maken van mysqldump met de optie --routines. De --routines geeft aan dat je ook de procedures en functies mee wil nemen.

http://dev.mysq...p_routines
Bedankt door: Martijn2008
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s