login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webshop Database

Offline Sar - 26/04/2010 10:19
Avatar van SarPHP interesse Hoe lijkt jullie dit database concept voor een webshop:

Webshop database

Het is nu dus zo:

- een tabel met userlevels
- een tabel met users
- een tabel met de userid's en userlevels, zodat een user meerdere levels kan hebben: User, Moderator, etc.
- een tabel met adressen
- een tabel met product categorieën
- een tabel met producten
- een tabel met product en categorie id's, zodat producten ook meerdere categorieën kunnen hebben
- een cart tabel waarin de userid en cartid komt
- een tabel met de producten in een cart, zodat er makkelijk meerdere producten in de cart kunnen.

Graag tips, opmerkingen of kritiek!

Alvast bedankt!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joost - 26/04/2010 12:27
Avatar van Joost PHP expert Cart kan in een sessie lijkt me.

Daarnaast hangt een database af van je eisen, en als we die niet weten, kunnen we ook geen advies geven. 
Offline Sar - 26/04/2010 12:32
Avatar van Sar PHP interesse
Joost schreef:
Cart kan in een sessie lijkt me.


Het was mijn bedoeling om de cart ook op te slaan, zodat gebruikers hem later weer kunnen ophalen. Zodat ze niet direct hoeven te bestellen.

Joost schreef:
Daarnaast hangt een database af van je eisen, en als we die niet weten, kunnen we ook geen advies geven.


Nou het is de bedoeling dat de webshop opgezet wordt met categorieën en natuurlijk producten. Verder kunnen de gebruikers producten in de shopping cart zetten om die te bestellen.
Offline TotempaaltJ - 26/04/2010 19:20 (laatste wijziging 26/04/2010 19:21)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
Sar schreef:
[..quote..]

Het was mijn bedoeling om de cart ook op te slaan, zodat gebruikers hem later weer kunnen ophalen. Zodat ze niet direct hoeven te bestellen.

Ben ik het mee eens. Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk irritant als een webshop mijn cart niet opslaat.

Joost schreef:
Daarnaast hangt een database af van je eisen, en als we die niet weten, kunnen we ook geen advies geven.

Het is een webshop. Er zijn producten in categorieën die je kan bestellen. Hoe moeilijk kan het zijn?!
Offline Sar - 26/04/2010 19:22
Avatar van Sar PHP interesse
TotempaaltJ schreef:
[..quote..]
Ben ik het mee eens. Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk irritant als een webshop mijn cart niet opslaat.!


Dat is ook wat ik bedoelde, dat ik het kan opslaan, zodat gebruikers later de cart zo weer kunnen ophalen.
Offline TotempaaltJ - 26/04/2010 20:14 (laatste wijziging 26/04/2010 20:15)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Oh, een simpele opmerking. Ik zou het adres aan de gebruiker verbinden, niet andersom. Dan kan je de gebruiker gebruik laten maken van meerdere adressen, en ze allemaal opslaan.

En daarbij, als je dat niet wilt, kan je de kolommen van address gewoon in user zetten.
Offline Joost - 26/04/2010 20:40 (laatste wijziging 26/04/2010 20:40)
Avatar van Joost PHP expert
TotempaaltJ schreef:
Het is een webshop. Er zijn producten in categorieën die je kan bestellen. Hoe moeilijk kan het zijn?!
En hoe wil je je facturering registreren in de database dan? Hoe wil je via de database opties aan producten kunnen geven? Misschien moeten er wel reviews/beoordelingen bij de producten? Misschien moet er wel een aparte tabel komen voor actie artikelen? Misschien wel een systeem dat er actiecoupons kunnen worden gebruikt? Moeten categorieën ook subcategorieën hebben?

Ik kan nog wel even doorgaan als je wilt...  Een goede webshop is niet zo simpel als het soms lijkt.
Offline TotempaaltJ - 26/04/2010 22:28
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Ja, maar aan de structuur kan je duidelijk zien wat hij wilt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s