login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MySQL trigger

Offline Sar - 25/04/2010 22:06
Avatar van SarPHP interesse Ik ben bezig met een database te maken voor een webshop.
Hiervoor heb ik een tabel met de producten in de shopping cart, hierin komt:

'cartID'
'productID'
'quantity'

Kan ik doormiddel van een trigger nu zorgen dat als quantity 0 is dat de rij verwijderd wordt?

Alvast bedankt!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 25/04/2010 22:12
Avatar van vinTage Nieuw lid "delete from tabel where quanitity < 1"

of wat bedoel je presies met trigger ?
Offline Damage - 25/04/2010 22:18 (laatste wijziging 25/04/2010 22:19)
Avatar van Damage PHP interesse Nee kan een trigger niet. SQL kan niet zien / merken of iemand van de website verdwenen is.

Tenzij je een script triggert ivm javascript.

Ik zelf zou voor een cronjob gaan, die eens in de nacht de boel opruimt.

Of bedoel je dat niet?
Offline Sar - 25/04/2010 22:21 (laatste wijziging 25/04/2010 22:26)
Avatar van Sar PHP interesse @Vintage: MySql: Triggers

Ik las er toevallig een tijdje terug over, en wou ze nu eens in de praktijk proberen... (Triggers dus)

edit:
@Damage: Nou, de quantity staat dus voor de hoeveelheid van het product dat de gebruiker wil hebben.
Dus stel een t-shirt waar de klant 3 van wil.
Nou was het mijn bedoeling dat als die 3 op 0 wordt gezet dat de row automatisch wordt verwijderd.
Offline TotempaaltJ - 26/04/2010 09:46
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Dat kan, ja. Dan moet je de trigger op after update zetten. Scroll op de MySQL pagina over triggers wat naar beneden, daar staat alle info die je nodig hebt.
Bedankt door: Sar
Offline Sar - 26/04/2010 10:19
Avatar van Sar PHP interesse Heel erg bedankt! Ga er zo eens wat mee proberen!
Offline Martijn - 26/04/2010 12:17
Avatar van Martijn Crew PHP e user zet m dan van 3 naar 0 toch? Waarom delete je het niet als de user 0 heeft ingevuld?
Offline TotempaaltJ - 26/04/2010 19:22 (laatste wijziging 26/04/2010 19:22)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Dat kan simpeler met triggers, wat hij van plan is, omdat hij het wil leren te gebruiken. Dan hoef je daar geen check meer op te doen, ook niet als je de cart door iets anders laat aanpassen, want MySQL doet het gewoon voor je 

@Mijzelf: Je kan het beter before update doen, dan update hij niet eerst, waarna jij hem gaat verwijderen, beetje zinloos 
Bedankt door: Sar
Offline Sar - 26/04/2010 19:23
Avatar van Sar PHP interesse
TotempaaltJ schreef:
Dat kan simpeler met triggers, wat hij van plan is, omdat hij het wil leren te gebruiken. Dan hoef je daar geen check meer op te doen, ook niet als je de cart door iets anders laat aanpassen, want MySQL doet het gewoon voor je 

@Mijzelf: Je kan het beter before update doen, dan update hij niet eerst, waarna jij hem gaat verwijderen, beetje zinloos 


Dat is dus precies wat ik bedoelde, dan heb ik geen check mee nodig, en doet MySQL al het werk!
Offline Martijn - 26/04/2010 20:02 (laatste wijziging 26/04/2010 20:03)
Avatar van Martijn Crew PHP
  1. if($waarde ==0){ mysql_query("DELETE");}
  2. else{mysql_query("UPDATE");}


ik zie t probleem niet?
Offline TotempaaltJ - 26/04/2010 20:07
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse @Martijn:
Sar schreef:
Ik las er toevallig een tijdje terug over, en wou ze nu eens in de praktijk proberen...
Offline Sar - 27/04/2010 01:35
Avatar van Sar PHP interesse
Martijn schreef:
[..code..]

ik zie t probleem niet?


Zoals ik al zei, ging het niet over het deleten door middel van PHP, dat kan ik wel.
Ik wou gewoon eens weten of dit met een trigger kon en hoe, zodat ik dit ook in de praktijk eens kon gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.249s