login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2 tabellen selecteren uit database voor webwinkel

Offline Petje46 - 23/04/2010 11:02
Avatar van Petje46Nieuw lid Hallo,

Ik ben sinds een maand of 3 bezig met het programmeren van PHP en databases,
nu zit ik dus met een probleempje,

Ik heb in mijn database meerdere tabellen staan voor een webwinkel (dit is voor mijn examen) nu moet ik gegevens uit deze tabellen hebben en deze moeten in de winkelwagen geplaatst worden.

nu weet ik dat je met:

$sql = "SELECT * FROM `dvds_games` WHERE productnummer = 0";

de producten daar uit haalt, maar ik heb ook nog de tabel muziek hoe kan ik die 2 combineren??

mvg Patrick

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline noep - 23/04/2010 11:26
Avatar van noep Nieuw lid $sql = "SELECT * FROM `dvds_games` g, muziek m WHERE g.productnummer = 0 and m.productnummer = 0";

ik denk dat je het zo kan oplossen maar ben er niet helemaal zeker van.
Offline Petje46 - 23/04/2010 11:35
Avatar van Petje46 Nieuw lid helaas, hij geeft dit aan:

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\COMPLETE EXAMEN OPDRACHTEN\Site maken voor portfolio\Examen Site\winkelWagen.php on line 43
Offline Cywood - 23/04/2010 11:39 (laatste wijziging 23/04/2010 11:41)
Avatar van Cywood Lid Mijn eerste google resultaat leverde mij dit op, hier staat een voorbeeld:


SELECT c.contentid, c.contenttext, u.name
FROM content c, users u
WHERE c.contentid = $cntntid
AND c.userid = u.userid


Note that c.contentid = $cntid part in the WHERE clause is like you would use in retrieving data from one table. ($cntid is just a PHP variable - you may replace it by any value, that is hard code it or pass it by any other means).

Now, what compromises of a join? Yes, the c.userid = u.userid joins these two tables. The result of the query is that it will fetch content id and content text is picked up from 'content' table and author name is picked up from 'users' table.


I have assumed a lot many things above, but if you want something specific, please do ask.

bron:
http://www.asta...12815.html

Een ander voorbeeld:
SELECT * FROM shoes AS sh, colours AS col, shoes_colurs AS shc WHERE sh.Id = shc.Shoe AND col.Id = shc.Colour ORDER BY sh.Name ASC
Offline TotempaaltJ - 23/04/2010 17:05
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Klinkt alsof je JOINs bedoelt, zoek even in de SiMa tutorials 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s