login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

AdminLogin opbouw (Opgelost)

Offline nick5556 - 31/03/2010 12:20 (laatste wijziging 31/03/2010 12:20)
Avatar van nick5556PHP beginner Hallo,

Ik ben bezig met een systeem in mijn cms dat ik zelf gebruikerstypes kan toevoegen. Bij deze gebruikerstypes komen ook bepaalde rechten. Eentje daarvan is of ze mogen inloggen op het administratie systeem. De tabellen zien er zo uit(verkort, alleen de nodige informatie zit erin)

  1. Gebruikerstabel:
  2. | ID | usertype_id |
  3.  
  4. Usertypetabel:
  5. | ID | typenaam |
  6.  
  7. utype_setting tabel:
  8. | ID | setting_id | usertype_id | value(IS enum(0,1)) |
  9.  
  10. setting tabel:
  11. | ID | alias |


Nu moet ik dus bij het inloggen een aantal dingen uitvoeren:
  1. [settings tabel] het id van de setting ophalen waarbij de alias het volgende value heeft: 'admlogin'
  2. [user tabel] het usertype_id ophalen van de gebruiker
  3. [tussentabel] controleren of het value op de plaats waar setting_id overeenkomt met het id waar de alias 'admlogin' is, en het usertype_id van de
  4. gebruiker die wil inloggen moet ook met usertype_id in de tussentabel overeenkomen. Als dan het value 1(true) is, mag er dus worden ingelogd, is deze 0(false) dus niet.


Ik heb geen idee hoe ik deze query voor het inloggen in elkaar moet gaan zetten. Ik heb ooit ergens gelezen dat je deze ID's allemaal kan koppelen bij het aanmaken van de tabellen. Maar of dit de oplossing is...

Nick.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline pijke - 31/03/2010 13:02
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
kun je de code die je al hebt ff posten?
Offline nick5556 - 31/03/2010 13:33 (laatste wijziging 31/03/2010 13:34)
Avatar van nick5556 PHP beginner Ik heb nog niets. Ik heb alleen deze tabellen:

http://plaatscode.be/139020/

Dit is maar een deel. Maar de rest van de tabellen is in principe niet nodig voor het inloggen van de admin.

PS:
Je had kunnen weten dat ik geen code heb, ik vraag om de 'opbouw'. Dus hoe moet ik het gaan opbouwen.
Offline Tibbeh - 31/03/2010 15:05
Avatar van Tibbeh Lid Ik vermoed dat je dus je alias uit je setting tabel wil gaan halen,
maar het id van die alias moet voorkomen in het recht van de gebruiker,
en dat moet dan nog een het recht zijn van de persoon die wil inloggen.

SELECT alias FROM settings WHERE s.id = (
SELECT sid FROM ut_ps WHERE tid = (
SELECT usertype
FROM user
WHERE username = $....
AND password = $.... ) );

Maar dan krijg je wel alle settings voor dat type...,
dan zal je daarna nog een check moeten gaan doen om te kijken of hij het recht heeft in te loggen op je panel.

Bedankt door: nick5556
Offline nick5556 - 31/03/2010 15:09
Avatar van nick5556 PHP beginner Wat jij doet klopt niet helemaal. Die alias van de setting weet ik. Die is altijd hetzelfde, dus die ga ik gewoon meegeven. Maar ik denk dat ik er nu wel uit kom. Thx.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s