login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Problemen met errorlog (Opgelost)

Offline Appie_Dijk - 30/03/2010 21:30
Avatar van Appie_DijkLid Hallo iedereen,

Ik ben druk bezig met een log te maken om de errors bij te houden...
Het liefst zet ik het allemaal in een database, maar daar gaat het fout...

Mijn bestanden:

index.php
connections.php
errorlog.php

In de errorlog gaat het fout... als ik dezelfde errorlog gebruik alleen dan naar een txt bestand of iets dergelijks schrijf werkt het voor 100% maar nu krijg ik de volgende error: No database selected.

Als ik de "function MailFouten($foutnummer, $foutmelding, $bestand, $regel)" eruit haal en zelf waardes opgeef en willekeurig ergens is het script plaats doe hij het wel... ook als ik dus ipv naar de database naar een tekstbestand schrijf... maar ja... hoe kan ik dit verhelpen...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Albert

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 30/03/2010 21:41
Avatar van Koen PHP expert
  1. mysql_select_db($db_systeem , $connectie1);


Doe je in je functie, waarbij je verwijst naar $connectie1. Omdat je in een functie werkt en connectie1 géén globale variabele is (superglobals, ...) zal je die variabele eerst globaal beschikbaar moeten maken. Zet dit bovenin je functie:
  1. global $connectie1;
Bedankt door: Appie_Dijk
Offline Appie_Dijk - 30/03/2010 22:27 (laatste wijziging 30/03/2010 22:39)
Avatar van Appie_Dijk Lid mmm... geld dit dan ook niet voor diverse dingen in deze regel??:

  1. mysql_query("INSERT INTO errorlog (particulier_id, crmkantoor_id, logintype, foutnummer, foutmelding, bestand, regel, urltoevoeging, gebruikersinfo, aangemaakt, ip) VALUES ('', '', '', '".$foutnummer."', '".$foutmelding2."', '".$bestand."', '".$regel."', '?".$_SERVER['QUERY_STRING']."', '".$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']."','". $nu ."','". $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ."')")or die(mysql_error());


... toch even beter gekeken ...
ik heb je informatie op een andere manier verwerkt maar HET WERKT NU!!!

ik heb er in de functie gewoon voor gezorgt dat hij op dat moment de database verbinding moet maken, dus geen verwijzingen naar connections.php

TOP BEDANKT!!! ben er uren mee bezig geweest!!!!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s