login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

problemen met multiple-updateform met dropdown

Offline axelneve - 19/03/2010 21:43
Avatar van axelneveNieuw lid Hallo,

voor mijn site gebruik ik een update form dat meerdere rijen tegelijk update.
nu heb ik daar een dropdown menu aan toegevoegd, om een bepaald groep leden te selecteren om te bewerken. maar nu ik het dropdownmenu heb toegevoegd, en ik drukop updaten, krijg ik de volgende error:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SET Coopertest_ind='10', Coopertest_gro='10' WHERE Login=''' at line 1

Ik zie zelf niet waar het probleem zit, misschien dat iemand me hierbij kan helpen?

Alvast bedankt.

Code: http://www.plaatscode.be/138907/

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 19/03/2010 23:03
Avatar van Filip IRC guru Table niet juist geset? Of beter, die var die je in die query gebruikt is leeg volgens wat ik kan zien in je code..
Offline Jelmerholland - 19/03/2010 23:53
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Kan het kloppen dat je een 'WHERE login=""' heb? Dus een lege string? Of is die er per ongeluk ingeslopen? Of wil je die variabele niet bekend maken?
Offline Filip - 20/03/2010 00:16
Avatar van Filip IRC guru Jelmerhollan: De fout stelt zich vanaf het woord SET, dus met andere woorden, dat verwacht die niet. Daardoor ga je dus kijken naar wat er voor komt, dus die var waar de tabel zou inzitten, en als je die opzoekt in de code vind je die enkel en alleen daar terug.. Dus dat is de fout die hij daar geeft..

De login is een ander paar mouwen, dat kan misschien wel de volgende error zijn 
Offline axelneve - 23/03/2010 17:18
Avatar van axelneve Nieuw lid
  1. voor de login var (SET) gebruik ik
  2.  
  3. <?php
  4. if(isset($_POST['Submit'])){
  5. $count = count($_POST['Coopertest_ind']);
  6. for($i=0;$i<$count;$i++){
  7. mysql_query("UPDATE " . $tbl_name . " SET Coopertest_ind='" . $_POST['Coopertest_ind'][$i] . "', Coopertest_gro='" . $_POST['Coopertest_gro'][$i] . "' WHERE Login='" . $Login[$i] . "'") or die(mysql_error());
  8. }
  9. }
  10. ?>


maar voordat ik het keuzemenu toevoegde om een groep te selecteren, werkte het form gewoon.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s