login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

script voor nieuwsbreif

Offline Jive1 - 28/02/2010 09:00 (laatste wijziging 28/02/2010 10:22)
Avatar van Jive1Nieuw lid Hey!
Ik kreeg van mijn provider een nieuwsbrief script waar hetvolgende sql.txt bijzit:

  1. --
  2. -- Tabel structuur voor tabel `nieuwsbrief_leden`
  3. --
  4.  
  5. CREATE TABLE `nieuwsbrief_leden` (
  6. `id` int(10) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  7. `naam` varchar(250) NOT NULL,
  8. `email` varchar(250) NOT NULL,
  9. `datum` date NOT NULL,
  10. `code` varchar(4) NOT NULL,
  11. `activatie` tinyint(1) NOT NULL,
  12. PRIMARY KEY (`id`)
  13. ) TYPE=MyISAM;


Ik ben nog leek in die zaken, vandaar mijn vraag: hoe moet ik diegegevens verstaan die achter ieder veldnaam staan?
En ook: kan ik zelf veldnamen toevoegen op de manier zoals ze hier reeds vermeld staan, en zal dan mijn database overeenkomstig ook aangepast zijn?

Bedankt voor een uitleg
Groeten
Jive1

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 28/02/2010 10:45
Avatar van Koen PHP expert Hey Jive1,

Ik heb je script eerst even tussen [code] tags gezet, op die manier wordt de syntax gekleurd in is het veel handiger voor ons om de code eens van naderbij te bekijken.

Wat je van je provider hebt gekregen is een geëxporteerde dump van een MySQL tabel genaamd "nieuwsbrief_leden". Deze dump is geschreven in de vorm van een MySQL query, wanneer je deze query uitvoert dan zal deze er voor zorgen dat er terug net zo'n tabel wordt aangemaakt, mits deze nog niet bestaat natuurlijk.

Als je jezelf zou afvragen wat er nu precies staat in die query, dan zal ik even uitleggen wat er gebeurt:
1. Maak een nieuwe tabel aan met de naam "nieuwsbrief_leden".
De structuur van een kolom is dan weer ietsje anders:
`id` de naam van de kolom
int het type van die kolom (int = geheel getal, varchar = tekenreeks)
(10) de maximum lengte van die kolom (waarden kunnen maximum 10 tekens hebben: 9999999999)