login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ODBC Query's

Offline Tuinstoel - 26/02/2010 13:00
Avatar van TuinstoelPHP expert Ik zit met een probleem. Ik moet met behulp van PHP en ODBC Drivers iets in een Navision-database zien te drukken. Dit wil in principe wel, zolang het in te voeren veld maar beperkt blijft tot een String/Varchar veld. Zodra ik een getal (Decimal) in wil voeren krijg ik constant een foutmelding waar ik geen raad mee weet.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij helpen?

Deze code werkt bijvoorbeeld wel:
  1. INSERT INTO Valuta (Code,Omschrijving) VALUES ('".addslashes($aUitv['Nummer'])."','".addslashes($aUitv['Omschrijving'])."')

Maar zodra er een integer/decimal veld bij komt is het einde oefening. Quotes e.d. werken niet.

Ik heb ook nog een ander probleem, dat er namelijk kolommen en tabellen zijn die een spatie in hun naam hebben, wat kan ik hier aan doen? Backticks werken namelijk ook niet.

Groeten,
Tuinstoel

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline larssy1 - 26/02/2010 13:13 (laatste wijziging 26/02/2010 13:30)
Avatar van larssy1 MySQL beginner Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is dit goed:
  1. $sql1 = "INSERT INTO Valuta (Code,Omschrijving) VALUES ('". addslashes($aUitv['nummer']) ."','". addslashes($aUitv['Omschrijving']) ."')";
  2. mysql_query($sql1);


zie je de kleur verschillen??
Offline Tuinstoel - 26/02/2010 13:40
Avatar van Tuinstoel PHP expert Het gaat hier om ODBC en niet MySQL. Een query voer je dan uit met odbc_exec(), zoek maar op php.net na wat dat is...
Offline larssy1 - 26/02/2010 13:42
Avatar van larssy1 MySQL beginner maar dan nog is het neem ik aan een gedoe met die haakjes.. toevallig dat ik hier mysql_query gebruikte..
Offline Aar - 26/02/2010 14:00
Avatar van Aar PHP interesse Waarom addslashes, en geen mysql_real_escape_string()
Offline larssy1 - 26/02/2010 14:04
Avatar van larssy1 MySQL beginner
Aar schreef:
Waarom addslashes, en geen mysql_real_escape_string()

Zoals gezegt,, het is ODBC geen mysql
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s