login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php script vanuit mysql (Opgelost)

Offline spyzone - 15/02/2010 16:00
Avatar van spyzonePHP beginner Hey,

Ik wil een php vanuit MySql laten uitvoeren. Heb dus in een record in me MySql een phpscript staan. Bijvoorbeeld heel simpel: <?php echo"Test"; ?>
Nu roep ik die via SELECT op uit de database, maar dan voert die dat php scriptje niet uit. Ik zie niets en als ik in de source van de pagina kijk, dan staat er gewoon <?php echo"Test"; ?> tussen de html. Hij wordt dus niet uitgevoerd.
Weet iemand hoe ik het wel kan laten uitvoeren?

Thx 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline voltrex - 15/02/2010 16:12 (laatste wijziging 15/02/2010 16:12)
Avatar van voltrex Lid Is het misschien mogelijk om dit bovenaan in een functie te echoën, en dan later die functie (waar nodig) aan te roepen?
Voorbeeld:
  1. <head>
  2. ......
  3. <?php
  4. function scriptuitdb() {
  5. // mysql dingens, script uit de db halen (script is hier: $db['script'])
  6. echo $db['script'];
  7. }
  8. ?>
  9. </head>
  10. <body>
  11. <?=scriptuitdb();?>
  12. </body>


Of werkt dat ook niet?  
Offline spyzone - 15/02/2010 16:15
Avatar van spyzone PHP beginner Heb het ff geprobeert, maar helaas, dat werkt ook niet 
Offline Sitebase - 15/02/2010 16:34
Avatar van Sitebase PHP expert Dit kan je met de PHP eval functie doen.
http://php.net/manual/en/function.eval.php

Maar ik raad je ten sterkste af dit te gebruiken aangezien dit een enorm veiligheidsrisico inhoud.

Wat is de reden dat je dit wilt doen?
Bedankt door: spyzone
Offline spyzone - 15/02/2010 16:56
Avatar van spyzone PHP beginner Ben bezig met een eigen cms voor me eigen sites. En wil daarin een php module in hebben.

Super dit, ik zal zeker even de veiligheids risico's meewegen.

Thx  
Offline Martijn - 15/02/2010 17:37
Avatar van Martijn Crew PHP zeker weten dat je niet op een html server zit? Dat de php daadwerkelijk ook wordt uitgevoerd? Want t lijkt erop alsof ie de php gewoon als html probeert te doen
Offline spyzone - 15/02/2010 17:42
Avatar van spyzone PHP beginner Hij werkt nu via eval. Zit nu beetje te kijken voor beveiliging ervoor 
Vraag me af hoe bijvoorbeeld Joomla enzo dat beveiligen.
Offline Martijn - 15/02/2010 18:17
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt het zo maken dat het in een .php bestand word opgeslagen dmv file_put_contents(), en dan de php file includen 
Offline spyzone - 16/02/2010 08:43
Avatar van spyzone PHP beginner Heb even een php plugin bekeken van Joomla en die gebruikt ook de eval functie. Hun schermen het af door te kijken of er schadelijke woorden instaan.  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s