login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[mysql] webshop

Offline Bmwsmurf - 15/02/2010 12:43
Avatar van BmwsmurfNieuw lid Heey iedereen ik wil men eigen webshop maken alleen weet niet zo goed hoe ik men database moet maken...

Momenteel heb ik 4 tabellen 1 met klantgegevens, producten, bestelling, bestelregel.

alleen wat moet ik doen als ik bij sommige producten een specificatie wil toevoegen... zoals bij processoren wil ik bijvoorbeeld bussnelheid en hoeveel core's enzovoort...
maar bij een case moet ik dan de afmetingen en voor welke moederborden en etc  

als je mij ff een duwtje in de goeie richting zou willen geven zou ik alvast aprecieren.

Dank u bij voorbaat

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline larssy1 - 15/02/2010 13:15 (laatste wijziging 15/02/2010 13:15)
Avatar van larssy1 MySQL beginner Je kunt gewoon bij je product een nieuwe rij toevoegen met type: Text

Dan kun je daar gewoon je text invullen. je kunt hier ook gewoon html codes zoals <b> indoen, dit werkt helemaal perfect ;)

---
Uiteraard zet je dan in deze rij je specificaties =D
Offline Bmwsmurf - 15/02/2010 13:30 (laatste wijziging 15/02/2010 13:32)
Avatar van Bmwsmurf Nieuw lid Rij ? bedoel je niet kolom ?  trouwens zal foefelen zijn als ik met subcategory ga werken (bv: Processors->AMD-> Socket AM2)
dit zou ik dan laten zoeken op specificaties he 
Offline larssy1 - 15/02/2010 14:07
Avatar van larssy1 MySQL beginner Er zijn vele manieren waarop je het kunt doen.. maar die Kolom (inderdaad, mijn fout XD) is de gemakkelijkste oplossing =)
Offline Bmwsmurf - 15/02/2010 14:27
Avatar van Bmwsmurf Nieuw lid ja gemakkelijk maar niet efficient 
Offline pijke - 15/02/2010 14:30 (laatste wijziging 15/02/2010 14:31)
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
op internet kun je het boek: handboek php5 door arjan burger downloaden. daarin leer je om een goede webshop te maken. als je het niet op internet kunt vinden, het is ook te koop in iedere boekwinkel.
Offline Bmwsmurf - 15/02/2010 14:46
Avatar van Bmwsmurf Nieuw lid
pijke schreef:
op internet kun je het boek: handboek php5 door arjan burger downloaden. daarin leer je om een goede webshop te maken. als je het niet op internet kunt vinden, het is ook te koop in iedere boekwinkel.


gratis ??
Offline larssy1 - 15/02/2010 15:22
Avatar van larssy1 MySQL beginner waarschijnlijk niet. Maar je zou het ook vast wel kunnen lenen bij je bibliotheek.
Offline pijke - 15/02/2010 16:35
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
als je het op internet kunt downloaden is het natuurlijk gratis.
voor zover ik weet kost het in de boekwinkel €40,00.
maar dan krijg je er wel wat voor. ik heb hem zelf ook en ik vind het een geweldig boek 
Offline larssy1 - 15/02/2010 19:21
Avatar van larssy1 MySQL beginner
pijke schreef:
als je het op internet kunt downloaden is het natuurlijk gratis.
voor zover ik weet kost het in de boekwinkel €40,00.
maar dan krijg je er wel wat voor. ik heb hem zelf ook en ik vind het een geweldig boek 

Hmm, heb je dan eventueel een link?? Ik had nog gezocht toen ik het las, maar kwam niks tegen dat in de buurt kwam.

Zal wel met verkeerde keywords hebben gezocht blijkbaar,,
Offline pijke - 16/02/2010 09:02 (laatste wijziging 16/02/2010 09:06)
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
op bol.com is het boek hier te vinden. op internet kun je een soortgelijk boek downloaden. die staat hier.
ook in dit boek leer je goed PHP en MYSQL combineren.

edit
ik heb nog even gekeken.
dat tweede boek is niet zozeer een boek, maar een verzameling scripts. maar daar kun je ook veel van leren 
Offline Erwt - 16/02/2010 09:49
Avatar van Erwt PHP beginner Hoe ik het heb gedaan:

Database: kenmerk
kolom1: id
kolom2: label
kolom3: categoryid

Hier maak je per categorie kenmerken aan. Bijvoorbeeld:

Videokaarten:
1-Snelheid-1
2-Slot-1

Waar 1 het id is van de categorie videokaarten.

Nu maak je nog een tabel aan maar dan met de waarden van deze kenmerken. Bij het laten zien van je product haal je al deze waarden op, beetje onlogisch uitgelegd maar t'is een duwtje.
Offline Bmwsmurf - 16/02/2010 13:59
Avatar van Bmwsmurf Nieuw lid had een ander ideetje mss maar mss wat zwaar voor database...

1 tabel met alle producten en een product id en daarna apparte tabellen zoals 1 voor processors, 1 voor videokaarten, etc etc die gekoppeld zijn met het product id ?
Offline Erwt - 16/02/2010 22:12
Avatar van Erwt PHP beginner Dat is niet efficiënt, ik kan de zin wel gaan onderbouwen maar daar heb ik nu even geen zin in.

Wat ik had gemaakt komt er op neer dat je kenmerken aan een product-categorie kunt toevoegen.

Videokaarten
- Snelheid
- Type
- Aansluiting

Als je dan een videokaart 'bewerkt' dan zie je ALLE kenmerken van die categorie en kan je ze gaan invullen.

Videokaart X1600
- 590 MHZ
- PCI-e
- DVI

En als je dan nog een stapje verder wilt gaan, dan maak je hier ook nog een filter op 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s