login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[SQL] Specials chars rare invoer (Opgelost)

Offline Rmy - 10/02/2010 20:31
Avatar van RmyNieuw lid Goedendag,

Ik heb een textarea veld waarbij er tekst getypt kan worden. Deze wil ik vervolgens opslaan in een database. Het probleem bij het opslaan komt met de special tekens. Als ik dus het woord reeën wil opslaan. Slaat hij deze als volgt op in de database: reeën. Als ik deze dus vervolgens op wil halen met een htmlentities(); krijg ik ook gewoon: reeën. Wat doe ik verkeerd?

Bij het opslaan in db sleutel ik niet aan de input waarden!

Heb de volgende collaties al geprobeerd:

latin1_swedish_ci
utf8_general_ci

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline TotempaaltJ - 10/02/2010 20:37
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Simpel antwoord: Je moet hem bij het opslaan htmlentities-en.
Offline Rmy - 10/02/2010 20:46
Avatar van Rmy Nieuw lid Ja en vervolgens weer html_entity_decode voor andere taken. Maar het is niet zoals ik het wil en vind het ook nogal omslachtig. Heb het altijd op deze manier gedaan en snap niet waarom hij het nu niet doet.
Offline TotempaaltJ - 10/02/2010 21:03
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Als je hem htmlentities't vóór hij de database ingaat, is hij al klaar als hij er uit komt; entities die je erna toch om zou gooien.
Offline vinTage - 10/02/2010 21:26
Avatar van vinTage Nieuw lid Je moet je data helemaal niet htmlentitien tijdens opslaan, je moet de data altijd zo puur mogelijk (maar veilig) opslaan.

Verder is het gewoon een kwestie van overal de juiste charset definieren.
Offline nick5556 - 11/02/2010 15:09
Avatar van nick5556 PHP beginner offtopic: Sinds wanneer is htmlentity een werkwoord?:|
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s