login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Undefined variable (Opgelost)

Offline thatsme1 - 03/02/2010 23:23 (laatste wijziging 04/02/2010 09:01)
Avatar van thatsme1Nieuw lid Hallo,

kunnen jullie mij even op weg helpen?
Ik heb verschillende scripts uitgeprobeerd maar steeds werken ze niet volledig waar ligt dit aan?

Met deze code ben ik vandaag de hele dag al aan het stoeien :

code

Ik krijg dus in mij browser de volgende foutcode:
Notice: Undefined variable: verwijderen in C:\wamp\www\nieuwssysteem\admin.php on line 15

Notice: Undefined variable: toevoegen in C:\wamp\www\nieuwssysteem\admin.php on line 21

Notice: Undefined variable: PHP_SELF in C:\wamp\www\nieuwssysteem\admin.php on line 32

Ik heb geprobeerd op regel nummer 15
if($verwijderen) { te veranderen in if (!isset($verwijderen))
maar dit levert de volgende fouten weer op:
Notice: Undefined variable: verwijderen in C:\wamp\www\nieuwssysteem\admin.php on line 16

Notice: Undefined variable: verwijderen in C:\wamp\www\nieuwssysteem\admin.php on line 17
Het Nieuwsartikel is succesvol verwijderd.

Notice: Undefined variable: toevoegen in C:\wamp\www\nieuwssysteem\admin.php on line 21

Notice: Undefined variable: PHP_SELF in C:\wamp\www\nieuwssysteem\admin.php on line 32
Artikel toevoegen:

Op die regels 16 en 17 heb ik ook van alles geprobeerd maar dat levert de volgende foutmelding op:
Parse error: parse error in C:\wamp\www\nieuwssysteem\admin.php on line 16

Wat ik ook geprobeerd heb is superglobals (maar daar begrijp ik niet echt wat van) moet ik dit begrijpen om de oplossing van de fouten te vinden?

Ik maak gebruik van wampserver PHP versie 5.3.0 Appache 2.2.11 Mysql 5.1.36

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 03/02/2010 23:34 (laatste wijziging 03/02/2010 23:35)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je gebruikt een variabele die je nergens declareert ofzo. Je hebt die verwijderen/toevoegen maar vanwaar komen die?

Als je wil dat er iets gebeurt wanneer er op die knop geklikt wordt zal je code er zo moeten uitzien:

  1. //Stel name van de submitknop is 'verwijderen'
  2. if(isset($_POST["verwijderen"]))
  3. {
  4. //doe hier iets
  5. }

In je code zie ik ook dat je PHP-variabelen in je string zet. Best is om deze buiten de string-reeks te zetten. Zo dus:

  1. $strQuery = "DELETE FROM Nieuwsartikelen WHERE Datum = '".$verwijderen."'";

Regel 32 is eenvoudig, het is niet $PHP_SELF maar:

  1. $_SERVER['PHP_SELF']
Offline Erwt - 04/02/2010 08:29
Avatar van Erwt PHP beginner In PHP hoef je geen variabelen aan te maken voordat je hem gaat gebruiken, omdat wanneer er één niet bestaat dan wordt deze automatisch aangemaakt.

Op het moment dat deze aan wordt gemaakt, wordt er een notice van gemaakt. Indien je deze niet wilt laten zien kun je:

1. De variabelen van te voren aanmaken.

2. De server instellen dat hij geen notice laat zien, zoek naar error_reporting op php.net om te zien hoe je die precies instelt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s