login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Checkbox groeperen (Opgelost)

Offline Drieske - 03/02/2010 01:03 (laatste wijziging 03/02/2010 01:04)
Avatar van DrieskeLid Beste,

Ik heb momenteel een lijst van checkboxes naast een aantal woorden, er zijn twee mogelijkheden, ofwel zeggen dat dit woord een oud woord is of een nieuw woord.

Onderstaande code heb ik momenteel en is exact wat ik zoek op één uitzondering na :

  1. <?php
  2. while($row = mysql_fetch_array($sqlQuery))
  3. {
  4. $text .= "<tr>";
  5. $text .= "<td>".$row['w_word']."</td>";
  6. $text .= "<td><input type=\"checkbox\" name=\"oud[]\" value=\"".$row['w_word']."\" /></td>";
  7. $text .= "<td><input type=\"checkbox\" name=\"nieuw[]\" value=\"".$row['w_word']."\" /></td>";
  8. $text .= "</tr>";
  9. }?>


Ik kan na het posten van dit mijn array met gekozen woorden makkelijk ophalen, enkel en alleen is het nu mogelijk zowel oud en nieuw aan te duiden voor een woord. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik wil ze na mijn submit in een array hebben, dus array oud en een array nieuw, met de gekozen woorden in, zoals nu dus maar dat je enkel maar oud of nieuw kan aanduiden.

Iemand die me kan helpen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline TotempaaltJ - 03/02/2010 07:19 (laatste wijziging 03/02/2010 07:35)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Als ik het goed begrijp, wil van die rondjes? Dan moet je type vervangen door radio.
Bedankt door: Martijn
Offline Drieske - 03/02/2010 10:48
Avatar van Drieske Lid Neen, want dan is het verticaal gegroepeerd en nu zou ik het horizontaal willen groeperen...
Offline besje - 03/02/2010 10:56
Avatar van besje Nieuw lid een functie maken die kijkt of checkbox oud[] al aangevinkt is. Zo niet dan mag nieuw[] aangevinkt worden.

bijvoorbeeld:
onclick=check_box(1);

functie:
check_box(nummer){

etc

}
Bedankt door: Drieske
Offline Drieske - 03/02/2010 10:57
Avatar van Drieske Lid javascript dan veronderstel ik?
Offline vinTage - 03/02/2010 18:44
Avatar van vinTage Nieuw lid
Drieske schreef:
Neen, want dan is het verticaal gegroepeerd en nu zou ik het horizontaal willen groeperen...


Wat ??
Offline Martijn - 03/02/2010 18:57 (laatste wijziging 03/02/2010 19:29)
Avatar van Martijn Crew PHP dan wil je alsnog radiobuttons.

  1. <input type="radio" name="$row['w_word']" value="oud" />
  2. <input type="radio" name="$row['w_word']" value="nieuw" />


Komt gewoon naast elkaar te staan, en je kan er maar 1 aanklikken.
'Horizontaal gegroepeerd' dus


Edit
*zucht* en dan eigenwijs toch de verkeerde oplossing gaan toepassen. Soms is het lastig hae, kennis opdoen van meer ervaren mensen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s