login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met posten (Opgelost)

Offline DarkDoomers - 29/01/2010 15:09 (laatste wijziging 29/01/2010 15:21)
Avatar van DarkDoomersNieuw lid Ik ben een beginner met php en ik probeer iets in database te krijgen. Gewone post velden doet die perfect maar dan sommige velden laat die gewoon leeg terwijl er wel iets is...

  1. mysql_query("INSERT INTO gebruikers (naam,display,wachtwoord,status,email,actief,actcode,aangemeld,ip,door,type,clan) VALUES ('".addslashes($_POST['user'])."','".addslashes($_POST['display'])."','".$md5pass."','".$status."','".addslashes($_POST['mail'])."',0,'".$actcode."','".$datum."','".$ip."','".addslashes($_POST['door'])."','".$type."','".addslashes($_POST['clan'])."')") or die(mysql_error());
  2. $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  3. $md5pass = md5($_POST['pass']);
  4. $datum = date("d/m/Y H:i");
  5. $actcode = mt_rand() . mt_rand() . mt_rand() . mt_rand() . mt_rand();

Hij slaat mijn IP, de pass, datum, status en actcode niet op, maar type slaat die dan wel op en dat is ongeveer hetzelfde...

Koen schreef:
Dit is een forum, geen instant messaging service. Probeer in het vervolg eens om een normaal bericht op te stellen, dank u.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Koen - 29/01/2010 15:20
Avatar van Koen PHP expert Uiteraard zal PHP geen waarden herkennen voor variabelen die je pas declareert nadat je ze in je query stopt, de PHP parser werkt lijn voor lijn en plaatst die variabelen bijgevolg pas in het geheugen nadat je mysql query al is uitgevoerd. Voer de query uit nadat je die variabelen aanmaakt en het zou moeten werken, als er geen extra foutjes inzitten.
Bedankt door: DarkDoomers
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s