login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Van Excel sheet naar een Mysql database

Offline nonkeldw - 28/01/2010 17:09
Avatar van nonkeldwNieuw lid Hallo,

Ik zit al een tijd te denken of het mogelijk is een via excel een Mysql database te 'vullen' met gegevens.

We gebruiken al jaren het programma excel om een punten uitslag te bereken, dit verloopt goed. Maar nu zou er ook de mogelijkheid moeten zijn om op meerder plaatsen de puntenstand live te bekijken.
Wat is er dan beter dan een website met een mysql database...
Nu hoe koppel ik excel aan de database zodat er met een druk op de knop de database gevuld wordt de ingevulde excel gegevens? Dit zijn vooral nummeriek waardes.


Alvast bedankt

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 28/01/2010 17:16 (laatste wijziging 28/01/2010 17:17)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan misschien best de Excel omzetten naar CSV formaat en die dan via PHP inlezen om dan alle gegevens in de database te zetten. Lijkt in mijn ogen eenvoudiger dan de Excel uit te lezen en weg te stoppen.

- fgetcsv()
Offline nonkeldw - 29/01/2010 12:34
Avatar van nonkeldw Nieuw lid Dit is niet echt een oplossing, aangezien we live gegevens moeten kunnen laten zien.
hier mee bedoel ik,
er is iemand die de punten ingeeft in excel, de punten worden dan door excel berekend dit is allemaal werkend.
Nu zou er door een druk op de knop (of het bestand op te slagen) een refresh van de database moeten gebeuren.
Ik dacht dat dit kon? Zonder php en dergelijke....
Maar ik ben er nog niet achter gekomen hoe je excel linkt met een mysql database...

Offline Abbas - 29/01/2010 13:04
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
http://www.convert-in.com/xls2sql.htm

en anders zoeken op Google:
http://www.google.be/search?q=Excel+to+MySQL
Offline Stefan14 - 29/01/2010 13:46
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde In plaats van 'moeilijk' te doen met excel.

Is het geen idee om gewoon de punten op een php pagina in te voeren/bij te houden?
Ook met php/javascript kun je een spreadsheet achtige omgeving maken die automatisch dingen berekent.
Offline nonkeldw - 29/01/2010 18:09
Avatar van nonkeldw Nieuw lid Dit was ook eerst mijn bedoeling " we houden het simpel".

maar toen ik de excel file zag schrok ik me een bult...
Er zijn maar liefst 3 tab bladen waar formules te beschikking staan voor alle punten uit te kunnen rekenen.
Er wordt gewerkt met tijd, strafpunten,... Als ik dit moet vertalen in een PHP document ben ik wel een tijd bezig.
Offline Abbas - 29/01/2010 20:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Maar achteraf ben je altijd sneller klaar! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s