login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Data op volgende pagina in DB plaatsen (Opgelost)

Offline source36 - 13/01/2010 22:35
Avatar van source36Nieuw lid Hallo ik heb hier een kleine situatie; ik ben bezig met een form, nou moet hij de ingevoerde gegevens pas later in de Database zetten, i.v.m. Javascript op die pagina. Nou moet er dus wat op de volgende pagina, maar ik heb geen idee hoe... Iemand een idee wat er allemaal op moet?

Ik heb het volgende:
Stuk JS, moet op P1 blijven.
Request POST
- aanmaken $sleutels
- INSERT INTO regels
- Echo van 'Gelukt!' en dat soort dingen

Wat moet er (en hoe) naar pagina 2?
Ik hoop op een antwoord, ik kom er niet meer uit...

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 13/01/2010 23:08
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ik kom er ook niet uit... Zal wel iets te maken hebben met je cryptische omschrijving van je probleem, en het ontbreken van de code.
Offline source36 - 13/01/2010 23:22 (laatste wijziging 13/01/2010 23:29)
Avatar van source36 Nieuw lid Nou omdat iedereen over de code valt (in PM ook al vandaar) komt hier de code; hij is aangepast met privacy-redenen: http://laprimera.ljwebdesign.nl/formcode.txt [EDIT!!!! Ik was vergeten dat dan de PHP niet weergegeven zou worden, sorry!!!! Al aangepast naar TXT...
EDIT]
Deze is tijdelijk; word verwijderd zodra het probleem is opgelost, ook is hij helemaal bewerkt zodat er niet iets anders bruikbaars uit te halen valt; ben nieuw met forums...

Het probleem is dat de JS irriteert met de POST, dus moet de form action naar een andere pagina gaan. Daarom moet er dus een deel van de php naar de 2e pagina en ik weet niet wat allemaal en wat ik moet aanpassen om het wel goed te krijgen.

@ Tuinstoel Toch alvast bedankt voor je opmerking.

PS ik ga dit bestand ook gebruiken voor veranderingen, hou deze eerste post dus in de gaten als je me denkt te kunnen / gaan helpen!
Offline UpLink - 13/01/2010 23:40 (laatste wijziging 13/01/2010 23:42)
Avatar van UpLink ... gwn in die formcode2.php die insert naar MySQL plaatsen...

  1. # regels voor het invoeren van de gegevens in de Database
  2. $insert_adresgegevens = "INSERT INTO inschrijvingen (id,naam,adres,postcode,plaats)
  3. VALUES (0,'{$naam}','{$adres}','{$postcode}','{$plaats}')";
  4. mysql_query($insert_adresgegevens);


lijkt me toch logisch?  

En daar echo je ook dat het gelukt is...

Je kan ook op die formcode2.php alle gegevens plaatsen die zijn ingevuld... vragen om bevestiging en dan een formcode3.php als alles in de database staat...
Offline source36 - 13/01/2010 23:45
Avatar van source36 Nieuw lid Dank dat was (op een of andere reden) wat niet werkte bij mij, echt strange... bedankt voor je tijd en aandacht; ik ga idd ook kijken om eventueel 3 pagina's te maken!

Nogmaals bedankt iedereen die het heeft gelezen!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s