login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wiskundige operators anders? (Opgelost)

Offline anton - 06/12/2009 17:48
Avatar van antonLid Hallo allemaal,

Ik ben bezig aan een site die driehoeken tekent op basis van 3 gegevens. Nu moet ik de volgende formule laten uitvoeren door het script:
________________
V b²+c²-2.bc.cos(A)

die v is vierkantswortel.

ik heb dit als volgt uitgevoerd:
  1. sqrt(pow($AB,2)+pow($AC,2)-2*$AB*$AC*cos($A);

Ik heb het zo gedaan omdat het altijd andere gegevens zijn die de gebruiker invult.

Stel dat we nu zeggen:
$AB = 4cm
$AC = 9cm
$A = 50 graden

dan zou de formule 7.12(afgerond) moeten uitkomen en zonder de vierkantswortel 50.72(afgerond).

Nu krijg ik als uitkomst van de formule in het script: 5.25(afgerond) en zonder de vierkantswortel 27.52(afgerond).

Zou het kunnen dat de operators van php anders rekenen dan de rekenmachine op mijn pc en mijn eigen rekentoestel(Casio Graphic 35+)???

MVG
Anton Vandeghinste

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline your_mother - 06/12/2009 17:56
Avatar van your_mother Nieuw lid check eens het resultaat van de cosinus. Kan namelijk radialen/graden probleem zijn.
Offline anton - 06/12/2009 19:10
Avatar van anton Lid De driehoek tekenen lukt en ik gebruik radialen voor de cirkelboogjes in de hoeken, maar die berekening staat tussen een aparte lijst:

ik heb een lijst waar alle berekeningen ivm coordinaten gedaan worden dus met pixels en radialen en een lijst waar ik alles met cm en graden doe om de gegevens weer te geven.
Offline Martijn - 06/12/2009 19:26
Avatar van Martijn Crew PHP misschien moet je hier en daar haakjes omheen zetten?
Je zou het stap voor stap kunnen laten rekenen, en dan zelf steeds narekenen en kijken waar de fout ligt...
Offline anton - 06/12/2009 19:36
Avatar van anton Lid ik heb de fout, dankzij your_mother, php rekent blijkbaar standaard in radialen...het is nu opgelost xD Bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s