login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Afbeelding verplaatsen van server 1 naar server 2, via blob (database) (Opgelost)

Offline Chupskie - 13/10/2009 12:03 (laatste wijziging 13/10/2009 12:05)
Avatar van ChupskieMySQL beginner Het doel:
Op dit moment zijn we een systeem aan het opzetten, om bestanden te uploaden naar het database (van een andere server), en vervolgens daar weer uit te pakken.

Waarom via het database?
Dit is de enige manier (zover wij weten), om bestanden te verplaatsen van de ene server naar de andere server en de meeste gemakkelijk / veilige manier.

Stappen
Het is eigenlijk in een aantal stappen op te splitsen.
1. Uploaden van afbeelding (op server 1)
2. Bestand, niet opslaan in een map, maar als BLOB in het database van server 2.
3. Op server 2, bestand uit database halen
4. Bestand terugschrijven naar een map op server 2.

Het gaat dus om een verplaatsing (geregeld via een cronjob), er wordt dus niet bij iedere hit van bijv. de webpagina, de database aangesproken.

Probleem:
Op dit moment gaat het goed tot en met stap 3. Maar hoe krijg ik nu het bestand teruggeschreven in een (al aangemaakte) map. Dus van database (blob/binary bestand) -> naar de map.

Btw. ik weet natuurlijk wel hoe ik hem teruggedecodeert krijg, maar hoe krijg het plaatje dan opgslagen.

Alvast bedankt (en sorry voor de omslachtig uitleg, maar nu is het wel duidelijk hoop ik:P)

edit: typo's  

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 13/10/2009 13:42
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Dus je slaat eerst de binaire code op van je afbeelding en daarna decompress je hem weer... Lijkt me niet zo goed voor de kwaliteit..

Waarom leg je niet gewoon een ftp-connectie tussen de 2 servers en laat je die 2 synchroniseren.

FTP-Shizzle met PHP
Offline Chupskie - 13/10/2009 13:45
Avatar van Chupskie MySQL beginner Het bestand is en blijft juist dezelfde kwaliteit behouden, aangezien een afbeelding altijd bestaat uit bitjes en bytjes 

Wat betreft ftp, die optie hebben wij inderdaad eerder de revue laten passeren, maar om de een of andere reden hebben we daar niet voor gekozen.

Ik zal eens nader gaan onderzoeken, of dit eventueel ook een optie is.

Iemand nog een tip wat betreft de eerste optie (d.m.v. mysql)?
Offline ArieMedia - 13/10/2009 13:49
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Chupskie schreef:
Het bestand is en blijft juist dezelfde kwaliteit behouden, aangezien een afbeelding altijd bestaat uit bitjes en bytjes 

Wat betreft ftp, die optie hebben wij inderdaad eerder de revue laten passeren, maar om de een of andere reden hebben we daar niet voor gekozen.

Ik zal eens nader gaan onderzoeken, of dit eventueel ook een optie is.

Iemand nog een tip wat betreft de eerste optie (d.m.v. mysql)?
Ik heb wel een tip, maar denk niet dat jij het er mee eens bent 

Een database is niet ontworpen om afbeeldingen in zijn geheel op te slaan, en misschien zie je geen verschil maar dat zal er wel degelijk zijn. sowiso zit er een snelheidsverschil in.
Tip: Doe het niet via een database maar via FTP 
Offline Gerard - 13/10/2009 13:50
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik maak bij mijn eigen systeem ook gebruik van 2 servers. Dit soort communicatie laat ik altijd verlopen via FTP.
Offline Chupskie - 13/10/2009 13:56 (laatste wijziging 13/10/2009 13:59)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Een database kan daar best mee overweg, mits je het maar op de goede manier uitvoert. En bijv. niet bij elk bezoek van de website, de plaatjes opnieuw laat generen uit het database, dat is gewoon overkill.

Wat betreft ftp, het probleem dat we er toen niet verder naar gekeken hebben, is dat de gegevens webbased verstuurd moet kunnen worden, en dat dit niet een eenmalige overzetting betreft.

Er kunnen steeds nieuwe foto's worden toegevoegd, en deze moeten dan iedere keer overgeheveld worden naar de andere server.

Is dit ook mogelijk met o.a. de gegeven ftp functies? Zo ja, dan ga ik er nu direct mee aan de slag.

Alvast bedankt. edit: typo's
Offline ArieMedia - 13/10/2009 14:01
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Citaat:
"is dat het de gegevens webbased verstuurd moet worden"
Bedoel je alleen via de HTTP-lijn, of FTP en HTTP-lijn..

Er zal vast en zeker wel een manier zijn om "override-protected" alles over te plaatsen, dus als een afbeelding al bestaat deze niet mee te nemen ..
Eventueel kan je een tabel koppelen aan de al overgeplaatste afbeeldingen.
Offline Chupskie - 13/10/2009 15:21
Avatar van Chupskie MySQL beginner De invoer (upload) geschiedt alleen via de http-lijn, en nooit via bijv. ftp software (tenminste niet in dit specifieke geval).

Het lijkt erop dat we met (web based) ftp, hetzelfde doel kunnen bereiken. De eerste test scripts komen al een heel eind.

We zullen dit nog wel uitgebreid moeten beveiligen en testen, maar het zou hier iig wel mee moeten lukken.

Bedankt voor jullie hulp. Eventueel tips, omtrent ftp (webbased) upload, zijn altijd welkom!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s