login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SQL Database Synchronisatie

Offline Wave6 - 14/08/2009 15:57
Avatar van Wave6PHP beginner Beste,

Voor mijn werk ben ik bezig met een project waarvan de bedoeling is dat het XML bestanden kan importeren en vervolgens de data kan vergelijken (Welke data er al bestaat of geupdate of verwijderd moet worden).

De data schrijf ik éénmalig weg in een tabel. Van die tabel heb ik een copy gemaakt. En vervolgens nieuwe data geimporteerd ( in de copy).
Deze data betreft andere data dan in het originele tabel.

De volgende stap die ik heb uitgevoerd is een CREATE VIEW `view_naam` AS SELECT ... ETC
Vervolgt door een JOIN query.

Nu gaat dit allemaal goed.
Maar ik wil dat mijn database zelf ziet wanneer die moet updaten, verwijderen of inserten. Btw dit wordt niet aangegeven per XML bestand dus die data heb ik niet beschikbaar in een array tenzij er een record verwijderd moet worden, dan heb ik die wel tot mijn beschikking.

Maar als er data geupdate moet worden dan moet mijn database zelf kunnen zien.

De data moet geinsert worden als er geen createtime beschikbaar is. Createtime is een colom waar een DATETIME als type is.

Oja nog even een kleinigheidje.
De bestanden zijn van 700MB tot max 2,5GB *
Dus goed voor minstens 2000000 records.

De JOIN query die ik had doet er te lang over om dit te kunnen uitvoeren. Waardoor mijn hele SQL server vast loopt.

Iemand een mooi idee?

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Martijn - 14/08/2009 16:36
Avatar van Martijn Crew PHP selecteer alle productNaam where createtime==0 -> while -> $namen

selecteer dan alles uit nieuwe input where naam IN($namen) en in een while loopje update je al die dingen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s