login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Agenda met terugkomende events

Offline zerox - 11/08/2009 15:56
Avatar van zeroxNieuw lid Beste forumleden,

Ik wil een agende/kalender maken in php/sql.
Nu heb ik al eens ooit een kalender gemaakt. Hierbij werd een begin en eind tijd ingevuld, en dat werd dan getoond in een overzicht scherm.
Dit heb ik allemaal goed werkend gekregen inclusief mail bevestigingen en dergelijke. Echter mis ik 1 functie. Namelijk events die terugkomen: bijv. wekelijks/maandelijks.
Ik kan maar niks verzinnen hoe dit op te lossen. Het is natuurlijk mogelijk om bij het plaatsen van een event de event een x aantal keer toevoegen met elke keer bij de datum een week op te tellen. Maar hierdoor word de database onoverzichtelijk en is het niet eenvoudig de event aan te passen.

Heeft iemand al zoiets gemaakt, of heeft iemand hier een goed idee over?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jc2 - 11/08/2009 16:15
Avatar van jc2 PHP interesse Misschien kun je het werk serverside oplossen i.p.v. met nieuwe rijen in je database.
Kun je geen nieuw veld toevoegen genaamd Herhaling, wat op 0 of 1 ingesteld kan worden én een veld Frequentie wat bijv. dagelijks, wekelijks, maandelijks of jaarlijks heet.
Vervolgens ga je tijdens het ophalen van je query kijken welke oude events in je database staan die meermaals getoond moeten worden en in welke frequentie.

(Het is zomaar een idee hoor)
Offline zerox - 11/08/2009 16:44
Avatar van zerox Nieuw lid jc2 bedankt voor je reactie.

Ik heb al ooit bij een kalender de functie gemaakt om de event die jaarlijks zijn(verjaardag) automatisch met 1 jaar te verhogen.
Ik heb er aan gedacht om dat hier ook te doen. Echter betekend dit dat als je in de toekomst kijkt je de events nog niet ziet staan. Dat wilde ik echter wel.


Is dit wat je bedoelt of zit ik verkeerd?

Ik wil de agenda zo maken dat je standaard de komende maand ziet, en je terug en vooruit kunt bladeren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s