login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

whileloop probleem (Opgelost)

Offline bremskie - 05/08/2009 11:54
Avatar van bremskieNieuw lid ik heb 2 while loops in mijn code. Wat ik wil bereiken is dat een van de resultaten uit de eerste while loop deze wil ik echo'en in de tweede.
Hier zit dus een probleem..
Wat ik nu gedaan heb is een array aangemaakt in de eerste loop.
De resultaten zitten dus in een array. In de tweede loop probeer ik door gebruik van een index de inhoud van de array weer tegeven.
Helaas zonder succes. Krijg nu een fout melding
Uninitialized string offset:

Het resultaat van $panoTot in de eerste whileloop wil ik in de tweede loop kunnen echoén.

Ok misschien is er hier iemand die me even verder helpt
Alvast bedankt



http://www.plaatscode.be/137295/

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 05/08/2009 12:02
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
regel 50:

  1. $aResultatenvanPano = $panoTot;


moet zijn
  1. $aResultatenvanPano[] = $panoTot;
Offline tomate - 05/08/2009 12:04
Avatar van tomate Lid Ik ben geen MySQL expert, maar kun je die SQL-queries niet samenvoegen ipv twee aparte queries?
Offline bremskie - 05/08/2009 12:11 (laatste wijziging 05/08/2009 12:12)
Avatar van bremskie Nieuw lid Geweldig bedankt Arie .. het werkt.
Even een reactie op samenvoegen 2 queries
Ik ben ook geen sql expert vandaar 2 queries alhoewel ik het ook liever met een querie had gedaan.
Wat ik wel weet dat beide queries verschillende zaken tellen.
Mocht iemand suggesties hebben voor een andere opzet dan hoor ik dat graag 
Offline tomate - 05/08/2009 12:21
Avatar van tomate Lid Maar ze zitten in dezelfde tabel?? dan kun je toch simpel samennemen? Ik heb dit gedaan, heb het natuurlijk niet kunnen testen, want ik heb je tabellen niet.

  1. $sql = mysql_query("SELECT `al_id`, `al_name`, `al_image`, COUNT(`im_album_id`) AS `al_numipage`, COUNT(`im_album_id_pano`) as `im_numimagapano`
  2. FROM `tbl_album al` LEFT JOIN `tbl_pano im` ON `al`.`al_id` = `im`.`im_album_id_pano` GROUP BY `al_id` ORDER BY `al_name` LIMIT '".$offset."', '".$albumPerPage."'") or die ("Databasefout: ".mysql_error());
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s