login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

datum en tijd uitlezen

Offline clonedonkey - 01/08/2009 12:23
Avatar van clonedonkeyNieuw lid Met onderstaande query haal ik een datum en tijd uit een mysql database. Deze heeft een DATETIME.

  1. <?
  2. $res2 = mysql_query("SELECT * FROM voorspellingen where ledenid=$idtje AND programmaid=".$_GET['id']."") or die(mysql_error());
  3. $row2 = mysql_fetch_assoc($res2);
  4. $voorspelling = $row2['voorspelling'];
  5.  
  6. if(isset($voorspelling)) {
  7.  
  8. if ("$sluiting >= CURRENT_DATE()") {
  9. echo "Helaas is het niet meer mogelijk in te voeren!";
  10. } else {
  11.  
  12. ?>
  13. <form method="POST" action="add.php.php?ledenid=<? echo $idtje; ?>&programmaid=<? echo $_GET['id']; ?>">
  14. Voorspelling : <input type="text" name="voorspelling" size="25"/>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="submit" value="Verzenden" id="submit"></form><br />
  15. <?
  16. }
  17. ?>


Zoals hierboven staat moet hij iets laten zien als $sluiting gelijk is aan, of groter is dan de huidige datum en tijd. Alleen nu neemt hij alleen de datum. Als er b.v. in de database staat 31-07-2009 20:00 dan laat hij heel 31-07-2009 niks zien. Maar hij moet dus ook de tijd meenemen. Hoe kan ik dat doen ? heb al gezocht naar iets van CURRENT_DATETIME ofzo maar dan kan ik niks vinden helaas.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 01/08/2009 12:37
Avatar van Martijn Crew PHP de quotes in je if moeten sowieso weg, nu zal ie altijd true geven denk ik zomaar (en dus je formulier laten zien).
Offline clonedonkey - 01/08/2009 12:43
Avatar van clonedonkey Nieuw lid als ik if ("$sluiting >= CURRENT_DATE()") { verander naar if ("$sluiting >= CURRENT_DATE") { dan krijg ik onderstaande error :

Fatal error: Call to undefined function current_date() in /home/site/domains/site.eu/public_html/programma.php on line 69
Offline Ultimatum - 01/08/2009 15:50
Avatar van Ultimatum PHP expert Uhm.., dit zijn quotes "", wat jij nu in je post hierboven weghaalt zijn haakjes.
  1. <?php if ($sluiting >= CURRENT_DATE) { ?>


Probeer dat eens
Offline djb - 02/08/2009 01:23
Avatar van djb PHP beginner uuh,, CURRENT_DATE is een mysql functie,, geen php functie....

  1. if ($sluiting >= time()) {

Zou het denk ik moeten zijn 
Offline Borre - 03/08/2009 01:04
Avatar van Borre Nieuw lid SELECT *,UNIX_TIMESTAMP(datumrow) AS datumrow,0 FROM .....

Doe dat eens als query.

Dat zorgt dat je DATETIME, dus: 31-07-2009 20:00, in een timestamp ziet.

Dan kan je doen, if ($row2['datumrow'] >= time()) { etc etc.. }

Zou het normaal moeten oplossen (Weet niet precies wat je echt allemaal bedoelt met die $sluiting aangezien ik er niet bij was in het begin van dit topic.

Ik hoop dat dit je oplossing is. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s