login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Loginsysteem

Offline Gust - 30/07/2009 16:10
Avatar van GustMySQL interesse Ik heb een databaseprogramma. Nu wil ik dat men kan inloggen om naar die database te gaan. Geen probleem.

Maar wat wel een probleem is, is het volgende:
Stel dat u rij 1, 2 en 3 toevoegt. Dan wil ik dat als u inlogt, alleen maar deze rijen kunt terugroepen en bewerken. Iemand anders mag jouw rijen niet kunnen bewerken.

Het is eigenlijk hetzelfde principe als dit forum, daar kun je ook alleen maar bewerken wat van jou is.

Maar ik heb nog nooit zo een loginsysteem gemaakt, dus weet er iemand welk loginsysteem op het internet geschikt is

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 30/07/2009 16:19
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Heb je al een bestaand inlogsysteem ofzo?

Als het is om reacties bewerken is dan maak je bij je reacties tabel een extra kolom aan en daar sla je het user_id op. kan je daarop controleren van wie het bericht is.
Offline Gust - 30/07/2009 16:34 (laatste wijziging 03/08/2009 09:54)
Avatar van Gust MySQL interesse Heeft er iemand een oplossing?

---------------

Neenee, het is geen forum met reacties. Het is een soort lijst waar iedereen rijen kan toevoegen. En ik wil dat iedereen met één login al zijn rijen kan bewerken.

Ik had eerst gedacht aan dit loginsysteem op http://berknet.be.funpic.de/voorbeelden/inlogsysv2/

Dit heb ik al eens gebruikt maar het is nu niet uitgebreid genoeg, want deze brengt je alleen naar een beveiligde pagina.
Offline ArieMedia - 03/08/2009 10:36

PHP ver gevorderde
Geen flauw idee wat je nu wil,

Maar je moet een extra veld doen bij de tabel die je bewerkbaar wil stellen doen. hierin sla je het user-id op. en aan de hand daarvan kan je kijken welke rijen van de ingelogde gebruiker zijn.
Offline Gust - 03/08/2009 10:40
Avatar van Gust MySQL interesse Ik heb er op mijn beurt geen flauw idee van hoe ik dat moet realiseren. Als je een extra veld toevoegt, hoe kan dat dan zorgen dat de gebruiker alle rijen kan bewerken die hij wilt?

Ik bedoel gewoon dat je met één ID alle rijen kunt bewerken die je zelf toegevoegd hebt, en binnen datzelfde ID moet je nog andere rijen kunnen toevoegen natuurlijk.

Net zoals we bij dit forum ook met 1 loginnaam en paswoord alles kunnen bewerken wat we zelf toegevoegd hebben. Je gaat hier toch ook niet voor ieder bericht telkens opnieuw met andere logingegevens moeten inloggen?
Offline vinTage - 03/08/2009 11:12
  1. <?php
  2.  
  3. if(isset($_GET['edit_bericht']))
  4. {
  5. //query naar post met id => edit_bericht
  6. //while(...)
  7. {
  8. $poster_id = $row['user_id'];
  9. }
  10.  
  11. if($poster_id == $_SESSION['user_id'];)
  12. {
  13. //je mag aanpassen
  14. }
  15. else
  16. {
  17. //niet toegestaan
  18. }
  19. }
Offline Gust - 04/08/2009 10:45
Avatar van Gust MySQL interesse Zoals ik al zei had ik het script van http://berknet.be.funpic.de/voorbeelden/inlogsysv2/

Er wordt blijkbaar al een gebruikers ID in een sessie gezet.
Ik zou dus dus een $_SESSION['user_id'] in de query als user_id moeten zetten. Weet je op welke pagina dit gebeurt?
Offline ArieMedia - 04/08/2009 10:57

PHP ver gevorderde
Gust schreef:
Zoals ik al zei had ik het script van http://berknet.be.funpic.de/voorbeelden/inlogsysv2/

Er wordt blijkbaar al een gebruikers ID in een sessie gezet.
Ik zou dus dus een $_SESSION['user_id'] in de query als user_id moeten zetten. Weet je op welke pagina dit gebeurt?
Een sessie bewaar je ALTIJD. Dus op jou volgende pagina kan je ook die sessie gebruiken. zolang je maar session_start(); bovenaan je pagina hebt staan.
Offline Gust - 04/08/2009 14:13
Avatar van Gust MySQL interesse Ik denk dat ik het maar opgeef. Niet dat ik niet wil, maar als grafisch ontwerper is dit allemaal zo een latijn voor mij, ik ben echt geen programmeur.
Offline ArieMedia - 04/08/2009 15:32

PHP ver gevorderde
Gust schreef:
Ik denk dat ik het maar opgeef. Niet dat ik niet wil, maar als grafisch ontwerper is dit allemaal zo een latijn voor mij, ik ben echt geen programmeur.
Haha. of je zoekt gewoon extra informatie.

Als je met sessies werkt moet je boven elke pagina session_start(); proppen. dan neemt hij de waardes over ;).
Offline Gust - 04/08/2009 16:55 (laatste wijziging 12/08/2009 11:15)
Avatar van Gust MySQL interesse Intussen ben ik al iets verder:

Wat het huidig script betreft (dus niet het nieuwe dat ik net getest heb):

config.php
  1. <?
  2. // Start je zelf ergens anders je sessies/cookies? Maak van de volgende twee regels dan commentaar (# of //)
  3.  
  4. include ("htmltop.php");
  5.  
  6. // Error reporting zetten we uit, het is niet echt netjes je bezoekers errors voor te schotelen
  7.  
  8. // MySQLop
  9. $db_user = "geheim"; // Gebruiker voor MySQL
  10. $db_pass = "geheim"; // Wachtwoord voor MySQL
  11. $db_host = "localhost"; // Host voor MySQL; standaard localhost
  12. $db_db = "geheim"; // Database
  13. // Als je al ergens anders een database connectie hebt gemaakt,
  14. // maak dan van de volgende twee regels commentaar (# of // ervoor zetten)
  15. mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
  16.  
  17. // Instellingen
  18. $loginpage = 'http://www.website.be/tours/index.php'; // Pagina waar de gebruiker heen wordt gestuurd wanneer deze is ingelogd
  19. $forgoturl = "http://www.website.be/tours/login/forgotpass.php"; // Volledige URL naar inlogsysteem, voor activeren van wachtwoord vergeten, / aan einde
  20. $sitenaam = "WEBSITE.BE"; // Naam van je site; deze word oa. gebruikt bij het verzenden van mail
  21. $sitemail = "info@website.be"; // Afzender van verzonden mail
  22. ?>

dus als de mensen inloggen, komen ze op 'http://www.website.be/tours/index.php' terecht.
Dit is een externe pagina, maar wel met een include config.php

Hoe kan ik dan gaan opzoeken wat ikzelf heb toegevoegd?

Er zijn nu 3 testgebruikers, maar 21 toevoegingen, wel 2 databases
- database van de gebruiker: "gebruiker" (id, naam,wachtwoord,status,email,...)
- database van de tours: "tours" (id, naam, plaats,...)

Hoe moet je dat dan zo combineren dat ik als gebruiker enkel de tours zie die ik heb toegevoegd?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2026 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s