login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

DELETE en INSERT vervangen door REPLACE

Offline lau - 07/07/2009 18:58
Avatar van lauHTML interesse Hoe ik het nu heb is als volgt. Ik heb een delete query die een record van tabel A iets verwijderd. Met een insert probeer ik een record van tabel B naar A te verplaatsen.
Beide tabellen zijn hetzelfde qua velden, maar ik weet dus niet of ik hier REPLACE moet gebruiken.
  1. <?php
  2. mysql_query("DELETE FROM dgb_abo WHERE id = (SELECT id FROM dgb_aboverleng WHERE gebruiker_id = ".$_SESSION['sid'].")");
  3. mysql_query("INSERT INTO dgb_abo (gebruiker_id, pakket_id, ptype, registratie)
  4. SELECT gebruiker_id, pakket_id, ptype, registratie FROM dgb_aboverleng WHERE gebruiker_id = ".$_SESSION['sid']);
  5. ?>

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jarah - 07/07/2009 23:15
Avatar van jarah Nieuw lid Volgens mij kun je iets doen met de UPDATE. Probeer daar dingen mee uit te vogelen.
Offline lau - 07/07/2009 23:17
Avatar van lau HTML interesse Probleem is dus als ik met UPDATE ga werken en de record van tabel A is opeens verwijderd (door een fout ofzo - kan gebeuren), dan kan ik de record van tabel B niet meer updaten naar tabel A omdat de gemeenschappelijke koppel ID niet meer bestaat.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s