login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Aantal reacties weergeven. Count?

Offline Earen - 25/06/2009 15:58
Avatar van EarenNieuw lid Hallo,

Ik heb een nieuwssysteem op de site staan. Mensen kunnen reageren op een artikel. Nu zou ik bij de inhoudsopgave het aantal reacties willen weergeven.

Er zijn dus 2 tabellen.
Nieuws
- idNieuws
- Titel
- Artikel
- Datum

Reacties
- IdBericht
- Naam
- Reactie
- idNieuws

  1. <?php
  2. $result = mysql_query("SELECT Nieuws.idNieuws, Nieuws.Titel, Nieuws.Artikel, Nieuws.Datum, Reacties.IdBericht, Reacties.Naam, Reacties.Reactie, Reacties.idNieuws FROM Nieuws WHERE Team<>'' INNER JOIN Reacties ON Nieuws.idNieuws=Reacties.idNieuws ORDER BY Nieuws.Datum DESC, idNieuws DESC LIMIT 0,9", $dbconn);
  3. while (list($idNieuws, $Titel, $Artikel, $Datum, $IdBericht, $Naam, $Reactie, $idNieuws2) =
  4. mysql_fetch_row($result)){
  5. echo("$Titel ($n reacties)\n");
  6. }
  7. ?>


Waar $n staat moet dus het aantal keer dat Reacties.idNieuws bijvoorbeeld 50 bevat.

Enig idee hoe ik dit kan fixen? Kan dit met Count o.i.d?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kilian - 25/06/2009 16:03
Avatar van kilian Lid PHP.net: mysql_num_rows
Offline Wim - 25/06/2009 16:04 (laatste wijziging 25/06/2009 16:05)
Avatar van Wim Crew algemeen Zoals je zelf al aangeeft, de mysql count-functie:
MySQL.com: COUNT

@kilian: je zit met een join; mysql_num_rows gaat dan niet altijd het gewenste resultaat geven (hij telt het aantal rijen die teruggegeven worden)
Offline Martijn - 25/06/2009 16:11
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt beter in tabel nieuws een kolom reacties maken, en steeds als er een reactie komt daar 1 bij doen. SCheelt aardig wat 
Offline kilian - 25/06/2009 16:18
Avatar van kilian Lid Of gewoon je query splitsen. Uiteindelijk heb je maar 2x een uitvoer: je titel en je reacties. Je kan natuurlijk ook gewoon DeviourSoul zijn manier gebruiken...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s