login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP includes titel

Offline Chronik - 17/06/2009 03:07
Avatar van ChronikLid Hoi allemaal,

Ik ben momenteel aan een website aan het werken. Ik zal mijn best doen om mijn probleem uit te leggen.

Ik heb dus een homepagina (index.php) en ik gebruik een include (picture.php) en maak er zo van gebruik: index.php?pagina=picture&id=1 om de eerste afbeelding te tonen, id=2 om de tweede te tonen enzoverder.

Nu zou ik graag de titel van de website veranderen telkens als er een andere afbeelding gegeven word. Is dit mogelijk en/of is er een andere oplossing om dit te doen?

Een andere mogelijkheid is www.host.be/picture/titel_van_afbeelding.html per afbeelding dat er bestaat in de database. Maar ook hier weet ik niet precies hoe ik dat kan doen als ik bv 1000 afbeeldingen heb.

Hopelijk kunnen jullie me wat informatie geven. Alvast bedankt!

Mvg, Chronik

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline jaronneke - 17/06/2009 08:15
Avatar van jaronneke MySQL interesse Staan je afbeeldingen in een database? of hoe lees je ze uit?

Als je een veld titel hebt kan je die natuurlijk gewoon laten echo'en in je <title> veld. Mogt dit niet zo zijn kan je de bestandsnaam uitlezen en daar desnoods de extensie vanaf halen , alleen dit wordt niet echt net of het moet zijn dat je handmatig al je afbeeldingen hernoemd.

'www.host.be/picture/titel_van_afbeelding.htm' is bijvoorbeeld alleen mogelijk zo ver ik weet als jij je afbeeldingen in een database hebt staan en er ook een titel in hebt staan.

dit kan je doen met htaccess : mod_rewrite , dan maak je van een 'lelijke url' een nette, bijvoorbeeld index.php?pagina=picture&afbeelding=1 wordt dan : /picture/afbeelding_van_afbeelding.html

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

succes ermee.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s