login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Overzetten berichten gastenboek

Offline djxfader - 09/06/2009 12:27
Avatar van djxfaderNieuw lid Hallo
Is het mogelijk om de berichten van een PHP gastenboek over te zetten naar een andere? Of is er een manier om een backup te nemen van de oude berichten en deze over te zetten?

Het eerste gastenboek heb ik gemaakt via www.phpgb.net, het nieuwe gastenboek heb ik gemaakt via www.webhouse.be

alvast bedankt

mvg
Yves

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 09/06/2009 12:28
Avatar van Martijn Crew PHP in beide situaties heb je niet een database onder controle?
Offline Bart - 09/06/2009 12:28
Avatar van Bart PHP expert Dan moeten de database wel een zelfde indeling hebben.. anders schiet je er nog niks mee op.
Offline Martijn - 09/06/2009 12:32
Avatar van Martijn Crew PHP naja, dat is niet persé een vereiste, zolang site twee maar een databse heeft en het daar uit uitleest, want wanders is t niet echt practisch mogelijk
Offline djxfader - 09/06/2009 13:04
Avatar van djxfader Nieuw lid Het eerste gastenboek dat nu online staat, staat op een webhost van one.com en daar is een dbase aangemaakt. Normaal gezien als ik het 2e gb online zet moet ik daar ook een dbase aanmaken
Offline Wim - 09/06/2009 13:12
Avatar van Wim Crew algemeen Heb je phpmyadmin?

Daar kan je de gegevens makkelijk mee exporteren. Je logt in, kiest de correcte database en je kiest bovenaan vervolgens voor "Export".

Je zal de gegevens dan nog een beetje moeten bewerken/zeven tot ze correct zijn om in de nieuwe db te importeren (via de knop SQL in phpmyadmin).
Offline djxfader - 09/06/2009 13:35
Avatar van djxfader Nieuw lid Dus aan de hand van phpmyadmin moet dat lukken? Moet je daar dan inloggen met de login en paswoord dat je van je webhost gekregen hebt?

grtz
Yves
Offline ArieMedia - 09/06/2009 14:22
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
djxfader schreef:
Dus aan de hand van phpmyadmin moet dat lukken? Moet je daar dan inloggen met de login en paswoord dat je van je webhost gekregen hebt?

grtz
Yves
Verschilt per host, ik heb zelf een DB aan moeten maken.
Offline djxfader - 10/06/2009 13:03
Avatar van djxfader Nieuw lid via configuratiescherm van one.com kan je de dbase exporteren zodat je een backup/kopie ervan hebt, maar het probleem is dat het nieuwe gastenboek andere velden heeft, ik heb al geprobeerd deze aan te passen zoals het oude gastenboek maar als ik de backup wil importeren dan heeft hij een foutmelding
Offline ArieMedia - 10/06/2009 13:25
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Dan moet je kijken wat van velden de nieuwe tabel heeft,
Daarna even kijken wat welk veld is,...

Daarna kan je gemakkelijk een scriptje maken die de tabel omzet (PHP)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s