login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SQL en quotes

Offline BaddyZ - 08/06/2009 12:00
Avatar van BaddyZNieuw lid Hallo,

Soms als je "" quotes bij een sql statement gebruikt dan krijg je een syntax error, maar bij het gebruik van `` quotes niet. Waarom eigenlijk?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 08/06/2009 12:14
Avatar van Wim Crew algemeen backticks (`) worden gebruikt om een veldnaam mee aan te duiden en zijn niet verplicht. Het (in mijn ogen) grootste voordeel hiervan is dat je geen last hebt van de gereserveerde keywords. ' gebruik je dan weer om waardes aan te geven.

Kan je een voorbeeldje geven van een query met een syntax error? Waar gebruik je de ' dan?
Offline Flex1986 - 08/06/2009 13:05
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Als je een tekst waarde hebt die netjes tussen ' ' staat en je zet daar een tekst in als s'avonds dan gaat het fout bij hem denk ik.

Maar dat geeft ook al aan dat z'n qeuries niet echt vielig met mysql_real_escape en htmlentities heb je hier als het goed is geen last meer van.
Offline ArieMedia - 08/06/2009 13:06
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Flex1986 schreef:
Als je een tekst waarde hebt die netjes tussen ' ' staat en je zet daar een tekst in als s'avonds dan gaat het fout bij hem denk ik.

Maar dat geeft ook al aan dat z'n qeuries niet echt vielig zijn. met mysql_real_escape en htmlentities heb je hier als het goed is geen last meer van.


En Addslashes niet te vergeten :-)
Offline Bart - 08/06/2009 13:10
Avatar van Bart PHP expert
Arie2Zero schreef:
[..quote..]

En Addslashes niet te vergeten :-)
Niet nodig bij real_escape
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.232s