login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SQL transacties loggen (Opgelost)

Offline Brix - 20/05/2009 13:03
Avatar van BrixNieuw lid Hey,

Ik heb een opdracht gekregen om een web omgeving te bouwen voor een bedrijf. Echter heeft dat bedrijf wel eisen omtrent de beveiliging.

1 van die eisen is het loggen van elke SQL transactie (m.u.v. SELECT). Nu heb ik wel eens eerder zoiets gebouwd maar dat is het plaatsen van de transactie in SQL zelf. Dan d.m.v. uitlezen is te zien wat de actie is geweest.

Het bedrijf neemt alleen geen genoegen met die vorm van loggen. Ze vinden dat je dat kan frauderen als je toegang hebt tot de db.
Ook het wegschrijven in text document of in ASCII formaat vinden ze geen optie.

Nu zat ik te denken aan loggen in phpmyadmin. Is dit mogelijk. Ik heb al her en der gezocht maar echt resultaat op leveren doet dit niet voor mij.

Misschien dat iemand hier ervaring heeft met datgeen wat ik zoek.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 20/05/2009 13:23
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Phpmyadmin is geen database, Phpmyadmin bied je de mogelijkheid om in een database te kijken.

Maar als ze een tekstdocument niet goed vinden, en mysql. Dan hebben ze redelijk pech, je kan een tekstbestand in de bin van de website zetten, daar kan niemand bij! behalve als je op de server zelf zit!
Offline Brix - 20/05/2009 13:29
Avatar van Brix Nieuw lid ik snap dat phpmyadmin een tool is. Maar los daarvan. In SQL is er dus geen vorm van loggen?

Hoe zit dat met MsSQL?
Offline NTS64 - 20/05/2009 13:33
Avatar van NTS64 PHP gevorderde http://dev.mysq...-logs.html
Misschien heb je hier wat aan 
Offline ArieMedia - 20/05/2009 13:33
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Njah in SQL kan wel gelogd worden, maar dan moet je het dus zelf inbouwen . Als je met classes werkt is dit heel simpel te doen. Je zou een nieuwe gebruiker kunnen aanmaken voor de database, zodat er dus 2 databases gebruikt. De 1 kunnen ze in, de andere niet (de log DB).

Mssql heb ik geen verstand van.
Offline marten - 20/05/2009 13:47
Avatar van marten Beheerder http://www.cursusmysql.be/cursus/Server_log_files
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s