login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mollie.be

Offline daanlaan - 10/05/2009 17:00
Avatar van daanlaanMySQL interesse ik heb een vraagje over hoe mollie met micropayments werkt, misschien is hier iemand die er mee werkt?
Als iemand betaald heeft door te bellen en de juiste pincode heeft ingevoerd, wordt hij naar een pagina gestuurd die ik vooraf heb ingegeven, maar die pagina mag enkel dan (1x) geopend worden na en correcte betaling maar hoe kan ik dat beveiligen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline urqbz - 10/05/2009 17:17
Avatar van urqbz PHP interesse Tegengaan dat je pagina vaker dan eens wordt geopend is goed mogelijk door het te loggen in je db. Hoe je dat met je bel-systeem doet weet ik niet, daar heb ik geen verstand van...
Offline Joost - 10/05/2009 17:48
Avatar van Joost PHP expert Ik heb zelf ervaring met TargetPay, daar kan ik gewoon live checken met een ingevoerde pincode. Ik maak dan een request naar hun servers, met de ingetypte postcode. Dan krijg ik true/false terug 
Offline daanlaan - 10/05/2009 20:02
Avatar van daanlaan MySQL interesse
Medieval schreef:
Ik heb zelf ervaring met TargetPay, daar kan ik gewoon live checken met een ingevoerde pincode. Ik maak dan een request naar hun servers, met de ingetypte postcode. Dan krijg ik true/false terug 

op welke site gebruik je dat? dan kan ik eens kijken of ik hetzelfde zou kunnen gebruiken 
Offline tomk - 11/05/2009 13:28
Avatar van tomk ASP interesse Ik gebruik mollie voor mijn seizoenkaart systeem en doe dat doormiddel van db. Je maakt een mollie aan met de betaal optie "toegang tot de site(per keer)." aan. Je vult alles in. Bij de vraag waar de link moet heen verwijzen doe je dan www.jouwiste.nl/gettick.php.De header code die op het einde er komt te staan zet je op index pagina. Dan maak je een pagina waar de link opstaat maar daar zet je de header code ook weer in. Je maakt dan een scriptje waar door naartoe moet verwijzen in dit geval getticket.php
  1. <?
  2.  
  3.  
  4. $toegangscode = $_GET["toegangscode"];
  5. $url = "http://www.mollie.nl/partners/api/micropayment/?".
  6. "toegangscode=".urlencode($toegangscode);
  7. $result = @implode("",file($url));
  8.  
  9. $query = mysql_query("INSERT INTO `ticket` (`code` , `gebruikersnaam` ) VALUES ('".$_GET['toegangscode']."', '$gebruikersnaam')");
  10. $query = mysql_query("UPDATE members SET geld = geld + 10000 WHERE memberid = '$memberid'");
  11. $query = mysql_query("UPDATE members SET ticket = ticket + 30 WHERE memberid = '$memberid'");
  12. echo "30 dagen seizoenskaart zijn bijgeschreven";
  13.  
  14. ?>

Dat ziet er bij mij zo uit. en de db ziet er zo uit:

  1. `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  2. `code` varchar(255) NOT NULL,
  3. `gebruikersnaam` varchar(255) NOT NULL,
  4. UNIQUE KEY `id` (`id`,`code`)
  5. ) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=3 DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=3 ;


Suc6 ermee
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s