login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gegevens uit db laten zien in lijst/menu

Offline tomk - 06/05/2009 16:14
Avatar van tomkASP interesse Dag mensen,

Ik heb even een vraagje, Ik ben bezig met een pagina waar je info moet veranderen doormiddel van lijst/menu. Alleen nu is mijn vraag als je op die pagina komt wil ik dat in dat lijst/menutje het laatst geselecteerde ding zichtbaar is netzoals bijv bij je profiel wijzig pagina je naam staat in een form alleen wil ik dat in een menutje en met een menutje bedoel ik zoiets:

  1. <SELECT NAME=\"speelstijl\">
  2. <OPTION VALUE=\"Voorzichtig\">Voorzichtig</OPTION>
  3. <OPTION VALUE=\"Normaal\">Normaal</OPTION>
  4. <OPTION VALUE=\"Hard\">Hard</OPTION>
  5. <OPTION VALUE=\"Extreem\">Extreem</OPTION>
  6. </SELECT>
alleen nu wil ik dus dat bijvoorbeeld als je Hard hebt geselecteerd dat als je dan op die pagina komt dat Hard dan in het menutje staat en niet de eerste van de rij maar die wat jij dus hebt geselecteerd. Zo ziet het er bijvoorbeeld in een profiel wijzig pagina uit alleen is dat dan een form en niet een menutje:


  1. <input type="text" name="email" size="50" value="<? echo $object->email ?>">
en laat hier dus je email zien al in het form dat je hebt ingevuld en in de db staat alleen hoe moet dat met een menutje?

Alvast bedankt

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Bart - 06/05/2009 16:31
Avatar van Bart PHP expert Wat je kant doen is een array maken met daarin de speelstijlen, m.b.v. forlus door die speelstijlen heen bladeren. En dan elke keer een loop in die forlus controle uitoefenen of de key van de array gelijk is aan die van de DB, ja -> echo 'selected'. Nee -> doe je er niets mee.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s