login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sluiten + openen project (Opgelost)

Offline svghosting - 13/04/2009 15:02
Avatar van svghostingLid Beste,

Ik ben momenteel met een project bezig, dit project wil ik later ook gaan doorverkopen of laten downloaden. Nou heb ik helaas steeds een foutmelding en ik kom er gewoon absoluut niet uit.

Dit is de foutmelding

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''', PRIMARY KEY (id) ) TYPE=MyISAM' at line 4

En dit zijn mijn 2 pagina's:

config.php
Plaatscode: 135938

install.php
Plaatscode: 135939

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
A. Ruter

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 13/04/2009 15:18
Avatar van Koen PHP expert Aangezien `enabled` enabled een tinyint is zal een string ('') als standaardwaarde een error opleveren. Verder was "DEFAULT", dat een standaardwaarde aanduidt vergeten:
  1. CREATE TABLE closed(
  2. `id` int( 11 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
  3. `paginanaam` varchar( 20 ) NOT NULL DEFAULT '',
  4. `enabled` tinyint( 1 ) NULL DEFAULT 0,
  5. PRIMARY KEY ( `id` )
  6. ) TYPE = MYISAM
Offline Joost - 13/04/2009 15:19
Avatar van Joost PHP expert Je loopt ook overbodig veel te klooien met escaping in je code..
Offline svghosting - 13/04/2009 15:23 (laatste wijziging 13/04/2009 15:25)
Avatar van svghosting Lid Okej, bedankt voor je reactie. Alleen nu heb ik dit gewijzigd. En doet mij de volgende fout voor:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ')' at line 1

Zou ik hem dan een enter moeten geven?

Edit: Medieval hoe bedoel je?
Offline Koen - 13/04/2009 15:37
Avatar van Koen PHP expert
svghosting schreef:
Okej, bedankt voor je reactie. Alleen nu heb ik dit gewijzigd. En doet mij de volgende fout voor:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ')' at line 1

Zou ik hem dan een enter moeten geven?

Edit: Medieval hoe bedoel je?

Die code werkt perfect bij mij, hoe heb je het gedaan?
Offline svghosting - 13/04/2009 15:45 (laatste wijziging 13/04/2009 16:04)
Avatar van svghosting Lid Ik heb jou stukje code vervangen door mijn query, alleen toen gaf die weer een foutmeling.

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/svghosting/domains/svghosting.nl/public_html/project/install.php on line 14

Dus ik weet niet wat er met dat script is maar iets gaat er niet goed 

Edit: Ik heb de fout gevonden, voor de mensen die de juiste code zoeken. Hier is die:

Plaatscode: 135945
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s