login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Soort van Cronjob (Opgelost)

Offline vincentp - 25/03/2009 16:37
Avatar van vincentpNieuw lid Ik zou graag willen weten hoe ik 1 script per uur kan laten draaien dus soort van cronjob maar bedoel dan als de persoon 1 uur ingelogd is
dat hij/zij 1 punt er bij krijgt hoe kan je zo iets maken?
Dus dat er word gekeken als de persoon al 1 uur actief is en de session 1 uur gestart is
Dit moet er gebeuren
  1. if(isset($_SESSION[$ext."_naam"])) {
  2. //En tijd online zeg maar dan
  3. mysql_query("UPDATE users SET sterren=sterren+'1' WHERE naam='".$_SESSION[$ext."_naam"]."'");

Iemand een beetje een iedee hoe ik dit zou moeten doen? dan hoor ik dat graag 

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 25/03/2009 16:38
Avatar van marten Beheerder met een cronjob kan je gewoon een php script draaien?
Offline vincentp - 25/03/2009 16:47
Avatar van vincentp Nieuw lid Met een cronjob kan je een php script laten draaien op een bepaalde tijd dus als ik hem om de 24 uur iets wil laten uitvoeren zou het daar me kunnen maar dat kan niet met de session dus ik denk dat dat apart moet alleen zou niet weten hoe 
Offline Martijn - 25/03/2009 17:01
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt 2 dingen doen. Optie 1 is cronjob, en dan elke klik van een user de tijd laten opslaan, en dan de cronjob alleen doen op laatst actief = 15min terug oid

optie 2 met session
  1. $_SESSION['startTijd'] = (isset($_SESSION['startTijd']) ? $_SESSION['startTijd'] : time());
  2. $_SESSION['beloond'] = (isset($_SESSION['beloond']) ? $_SESSION['beloond'] : 0);
  3.  
  4. $moetBeloond = floor($_SESSION['startTijd'/3600);
  5.  
  6. if($moetBeloond > $_SESSION['beloond']){
  7. $beloning = $moetBeloond - $_SESSION['beloond']
  8. mysql_query("UPDATE users SET sterren=sterren+".$beloning." WHERE naam='".$_SESSION[$ext."_naam"]."'");
  9. $_SESSION['beloond']+=$beloning;
  10. }
Offline Joost - 25/03/2009 17:02
Avatar van Joost PHP expert
  1. if((time() - $_SESSION['start_time']) > 3600){
  2. // speler is 1 uur ingelogd
  3. }
Offline vincentp - 25/03/2009 18:58
Avatar van vincentp Nieuw lid Ik heb niet veel verstand van cronjobs weet alleen wat je er ongv mee kan maar stel ik maak een cronjob op 1 pagina moet ik de pagina dan ook include? ook al als de persoon niet op de pagina komt word het dan nog uitgevoerd?
Offline Martijn - 25/03/2009 19:01
Avatar van Martijn Crew PHP ik zou eerst ff wat googlen naar wat een cronjob precies is 

maar mijn sessie code werkt ook gewoon als je dat simpeler vind 
Offline vincentp - 25/03/2009 19:18
Avatar van vincentp Nieuw lid Hij geeft fout aan maar ik moet eigelijk hebben om het uur want dan komt er ook een soort punt bij je rank en dat kan ik niet zo doen zo als jij het hebt 
Offline Martijn - 25/03/2009 19:35
Avatar van Martijn Crew PHP dat doet ie wel hoor dat doet het floor($sessie/3600). Die kijkt hoeveel uur je er bent geweest, en daarna hoeveel punten je al heb gehad. Zit daar verschil in, krijg je het aantal punten
Offline vincentp - 25/03/2009 20:02 (laatste wijziging 25/03/2009 20:04)
Avatar van vincentp Nieuw lid Ja maar het aantal mag maar 1 zijn
  1. Parse error: syntax error, unexpected ')', expecting ']' in /home/habbostere/domains/habbostereo.nl/public_html/habbomix/cronjob.php on line 7
Offline junior - 25/03/2009 20:10 (laatste wijziging 25/03/2009 20:12)
Avatar van junior Lid misschien moet het niet met een cronjob

Als je nu als volgt redeneert: Als de user een uur actief is, wil dit zeggen dat hij geregeld nog een pagina (ofzo) opvraagt. Dus als je nu bij elke opvraging gewoon met php controleert als hij al een uur ingelogd is of niet.
Zoja > geef een punt bij, reset de onlinetijd, en ga verder met het laden van de pagina
Zonee > ga gewoon verder

Met zo'n klein stukje code worden je pagina's volgens mij niet trager 
Offline vincentp - 25/03/2009 20:23
Avatar van vincentp Nieuw lid Ik weet wel wat je bedoelt maar dan moet de persoon actief blijven en gaat het niet om de session ik wil dat ook als ze nergens op drukken dat ze het gewoon krijgen dus met cronjobs lijkt mij toch wel het beste van wat ik gezien tussen de reachie's
alleen moet nog dat het alleen +1 word dan is het perfect.
Heb hem al als cronjob ingesteld ben benieuwd hoeveel ik er bij krijg.
want er zit geen vast getal in. geloof ik
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s