login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ajax uitleg gevraagt + vraagje

Offline ukipuki - 18/03/2009 14:00
Avatar van ukipukiNieuw lid Hallo,

Ik ben opzoek naar een nederlands talige website die uitleg kan geven over ajax...

En heb ook een vraagje, ik heb avatar's die personen kunnen koppelen aan hun profiel net zoals bij phpbb maar ik zou dat dus ook willen doen dat ze er één kunnen kiezen of uplouden (dat is het probleem nog niet dat uplouden maar dat kiezen zodat het ontgemerkt verwerkt wordt in de database... hoe kan ik dit het beste oplossen?  

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 18/03/2009 14:15
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Heb zelf ook al eens gezocht naar zown site ja, alleen niet gevonden..
ik weet wel dat AJAX niet een "echte" webtaal is, het is volgensmij een combinatie van Javascript met PHP of ASP

Denk ook dat het "ongemerkt opslaan in de database" te doen valt met javascript (onclick?)

Ben zelf ook steeds meer zulke dingen aan het onderzoeken, dus ook ik zal er baat bij hebben  
Offline Goemans - 18/03/2009 14:18
Avatar van Goemans Nieuw lid Kan je W3Schools niet gebruiken? Zo moeilijk is Engels toch ook weer niet, het gaat vooral om de code die opgebouwd wordt.
Offline BramBo - 18/03/2009 15:01
Avatar van BramBo JS gevorderde Een bestand uploaden via AJAX is niet mogelijk, zover ik weet. De zogenaamde "ajax uploads" gebeuren dmv het submitten van het formulier naar een iframe.
Dus voor dat het formulier wordt gesubmit wordt er een iframe gecreëerd, het formulier krijgt het html-attribuut target mee met als target het net "stiekem" toegevoegde iframe.
Er wordt verder een Listener (window.onload) aangehangen welke het zelfde fungeert als de responeText van een xml http Object.

Dit dien je dus te maken wil je je probleem oplossen. Bestaande frameworks kunnen een uitkomst bieden voor je:
bekijk eens:
http://www.jquery.com i.c.m. http://www.malsup.com/jquery/form/

Offline Abbas - 19/03/2009 03:26
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Arie2Zero schreef:
ik weet wel dat AJAX niet een "echte" webtaal is, het is volgensmij een combinatie van Javascript met PHP of ASP
AJAX is een samenraapsel van wel meerdere zaken. Onder andere JavaScript, XML/XSLT, DOM en XMLHttpRequest. "Volgens mij" is dus zeker niet juist!

Arie2Zero schreef:
Denk ook dat het "ongemerkt opslaan in de database" te doen valt met javascript (onclick?)
Hm, sinds wanneer kan je communiceren met een DB puur door JavaScript?!?

Arie2Zero schreef:
Ben zelf ook steeds meer zulke dingen aan het onderzoeken, dus ook ik zal er baat bij hebben  
Hier ben ik dan wel van overtuigd!
Offline Jas_per_post - 19/03/2009 03:43
Avatar van Jas_per_post JS interesse
titjes schreef:
Hm, sinds wanneer kan je communiceren met een DB puur door JavaScript?!?


Niemand zei dat je geen php mocht gebruiken, toch? Dan kun je prima op de onclick een XMLHttpRequest doen naar een bestand dat de database update. Dus: ja.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s