login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Users online vraag ?

Offline Anarchy - 10/01/2005 17:40
Avatar van AnarchyNieuw lid Hej ik wil dit script gebruiken alleen k weet niet echt hoe je het zo maakt dat die alleen de gebruikers die in de tabel geregistreerd zijn hoe die die laat zien.

ik heb het over dit script :
http://www.site...amp;id=301

en dit is mijn member tabel :
CREATE TABLE leden (
userid int(10) unsigned not null auto_increment primary key,
username varchar(200),
password varchar(32),
email varchar(200),
ip varchar(20),
aanmelddatum int(10),
hash int( 8 ),
actief tinyint(1),
ervaring int(5) not null,
geld int(20) DEFAULT '500' NOT NULL
);

als jullie het zouden weten en het mij willen vertellen

B.V.D.

MurderingMafia

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 10/01/2005 17:49
Avatar van ranco PHP gevorderde je sql tabel is heel anders al in dat script dat je aangeeft.

waaraan kun je zien of een persoon geregisteerd is in de tabel? bij username ofzo neem ik aan, dat zijn ze dan toch allemaal.

Volgens mij snap je er niet echt veel van, en ik snap je probleem niet echt.

Je hebt een tabel leden, die wil je weergeven (want zij zijn geregistreerd). Dus haal je alle gegevens uit die tabel toch?

Of zie ik het nou verkeerd?
Offline Anarchy - 10/01/2005 17:52
Avatar van Anarchy Nieuw lid ik wil gewoon de leden die online zijn die moeten er staan als online, en ik wil niet de gasten die online zijn zien
Offline ranco - 10/01/2005 17:53
Avatar van ranco PHP gevorderde Maar gasten hoeven zich toch ook niet te registreren?

Dus die staan dan ook niet in DIE tabel, oftewel je hoeft ze helemaal niet te gaan scheiden....
Offline Anarchy - 10/01/2005 17:56
Avatar van Anarchy Nieuw lid ja maar hij zegt tog hoeveel gasten er online zijn stel ik doe m als die nu is en dat wilik nou net niet ;)

ik wil dus weten waar moetik bij die dingen zoals : ("SELECT gebruikersnaam, level FROM members WHERE id = '".$userid."'")


wat ik daarnee moet zetten met mijn tabel
Offline Addow - 11/01/2005 21:05 (laatste wijziging 11/01/2005 21:07)
Avatar van Addow Gouden medaille

PHP beginner
Anarchy, ik begrijp ongeveer waar je naartoe wilt, en heb heel het spellement eens geanalyseerd.

Welnu, het "users online" script, gaat er in de eerste plaats vanuit dat JOUW LOGIN script, gebruik maakt van SESSIONS en dus niet van COOKIES, daarbij moet dus in jouw eigen code, wanneer een gebruiker zich inlogt, de $_SESSION['id van de gebruiker'] ergens vermeld worden. Dit vind je ook terug in het "users online" script, zie eerste lijn:

  1. <?
  2. $gebruikersid=$_SESSION['gebruikersid']; //id van de gebruiker ()
  3. ?>


De tweede stap:
de tabel 'online' moet zowieso aangemaakt worden zoals in het "users online" script aangegeven staat.

De derde stap:
In het tweede bestand, "online.php", moet je (wat jij wss bedoelt) volgende regel aanpassen:

Originele:
  1. <?
  2. $geg = mysql_query("SELECT gebruikersnaam, level FROM members WHERE id = '".$userid."'") or die (mysql_error());
  3. ?>


Aangepast voor jou:
  1. <?
  2. $geg = mysql_query("SELECT gebruikersnaam FROM leden WHERE userid = '".$userid."'") or die (mysql_error());
  3. ?>


-> Let hierbij wel op het subtiel verwijderen van ",level" bij het selecteren. Dit aangezien jouw ledentabel daar geen gebruik van maakt.

Door deze aanpassing moet je volgende regels ook allen aanpassen:

  1. <?
  2. $level = $show['level'];
  3. ?>

-> deze regel mag je gewoon wissen of je plaatst er een "//" voor.

  1. <?
  2. if($level == 2 || $level == 3) {
  3. echo "<font size=\"-1\"><a class=\"admin\" href=\"index.php?pagina=login/members&id=".$userid."\">".$gebrnaam."</a>, </font>";
  4. } else {
  5. echo "<font size=\"-1\"><a class=\"lid\" href=\"index.php?pagina=login/members&id=".$userid."\">".$gebrnaam."</a>, </font>";
  6. }
  7. ?>


... wordt ...

  1. <?
  2. echo "<font size=\"-1\"><a class=\"lid\" href=\"index.php?pagina=login/members&id=".$userid."\">".$gebrnaam."</a>, </font>";
  3. ?>

-> hierbij heb je geen levelif meer nodig!


in pagina 3, namelijk "bezoekers.php":

  1. <?
  2. $geg = mysql_query("SELECT gebruikersnaam, level FROM members WHERE id = '".$userid."'") or die (mysql_error());
  3. $show = mysql_fetch_array($geg, MYSQL_ASSOC);
  4. $gebrnaam = $show['gebruikersnaam'];
  5. $level = $show['level'];
  6. ?>


... veranderen als volgt ...

  1. <?
  2. $gebrnaam = mysql_result(mysql_query("SELECT gebruikersnaam FROM leden WHERE userid = '".$userid."'"),0) or die (mysql_error());
  3. ?>



Hopende je hiermee een bikke van dienst te zijn...

Laat maar iet achterkomen 


PS: uiteraard moet je overal de paginalink als je OP DE ONLINE-nick KLIKT aanpassen aan je eigen 'bekijk profiel van lid' pagina. Niet vergeten!
Offline Anarchy - 12/01/2005 20:05
Avatar van Anarchy Nieuw lid alleeen wat zouk moeten verwijderen, om alleen de gebruikers te laten zien, in het script dan ?
Offline Anarchy - 19/01/2005 15:40
Avatar van Anarchy Nieuw lid ik zie nog steeds online: 0 maar hij doet t nie egt

trwl k wel was ingelogd :S
Offline BigBug - 19/01/2005 21:16
Avatar van BigBug PHP expert Heb je wel de juiste gegevens met je database kloppend gemaakt??
Offline Anarchy - 20/01/2005 11:24
Avatar van Anarchy Nieuw lid yup :S
Offline zwobbel - 20/01/2005 11:25
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Het is tans hellemaal niet moeilijk kijk zelf eens een keertje in het script en je begrijpt het heus wel hoor.
Ik gebruik het ook en het werkt prima:
http://tmf-clan.Be.tt
Offline Anarchy - 20/01/2005 12:00
Avatar van Anarchy Nieuw lid ja maar ik wil dat die de gasten online niet laat zien
Offline cammie - 21/01/2005 13:47
Avatar van cammie HTML interesse gewoon deze code verwijderen (de snelste manier als je er niet veel van kent), maar om het volledig netjes te doen zal je dan de volledige code moeten opkuisen om alleen maar de leden te tonen.

  1. echo "<font size=\"-1\">Totaal: <b>$online_totaal</b> [<a href=\"index.php?pagina=bezoekers\" class=\"menujep
  2. \">meer</a>]<br></font>";
  3. echo "<font size=\"-1\"><b>$online_gasten</b> bezoekers<br></font>";
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.246s