login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

date_format (Opgelost)

Offline Maarten1984 - 05/03/2009 09:04
Avatar van Maarten1984Nieuw lid Kan iemand mij helpen met de functie date_format?

Doormiddel van een upload formulier kunnen bezoeker van mijn website een pdf-bestand uploaden naar een database. Daarbij wordt ook gelijk de datum opgeslagen wanneer het pdf-bestand is toegevoegd. De datum is op de standaard wijze opgeslagen: YYYY-MM-DD.

Ik zou de datum graag op Nederlandse wijze uitlezen. Hiervoor heb ik date_format gebruikt, alleen het werkt nog niet.

Date_format gebruik ik in de volgende query:
  1. $sql=sprintf("SELECT id,titel,variant,DATE_FORMAT(datum,'%d %M, %Y') AS datum2,actief FROM bsc_eindwerken WHERE id_gebruiker=%s;",$loginnaam);

Vervolgens wil ik de datum uitlezen met:
  1. <?php echo $row["datum2"]; ?>


De foutmelding die ik krijg is 'query was empty'. Weet iemand wat er fout gaat?

Oja, wanneer ik in phpmyadmin via 'sql' de volgende query invul:
  1. SELECT id,titel,variant,DATE_FORMAT(datum,'%d %M, %Y') AS datum2,actief FROM bsc_eindwerken

werkt het wel.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 05/03/2009 09:40 (laatste wijziging 05/03/2009 09:41)
Avatar van marten Beheerder Ik denk dat het in combinatie met de sprintf fout gaat.

de %d is namelijk een eigenschap van de sprintf functie. Kijk of je dit anders kan doen.

Citaat:
Each conversion specification consists of a percent sign (%), followed by one or more of these elements, in order:
% - a literal percent character. No argument is required.


de oplossing is dus in je date_format de %d als volgt te doen %%d
Offline Wim - 05/03/2009 09:42
Avatar van Wim Crew algemeen Ik vermoed dat sprintf zich "vergist" tussen de plaatsen waar hij $loginnaam mee moet vervangen. Probeer het eens te vervangen door dit; ik geef het een vrij hoge kans om te werken:
  1. $sql = "SELECT id,titel,variant,DATE_FORMAT(datum,'%d %M, %Y') AS datum2,actief FROM bsc_eindwerken WHERE id_gebruiker='".$loginnaam."'";


Wim
Offline Maarten1984 - 06/03/2009 09:22
Avatar van Maarten1984 Nieuw lid Marten bedankt dat was de oplossing. Wim ook bedankt voor de hulp.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.214s