login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

lid per lid laten tonen

Offline hondasport - 25/02/2009 09:44
Avatar van hondasportNieuw lid In mijn database zit een tabel met leden. Ik weet hoe je formuliervelden opvult met de db-gegevens, maar dan geef ik manueel aan welk lidid hij moet tonen. Nu zou ik graag hebben dat hij begint met het eerste lid te tonen en via een 'volgende knop' het tweede lid toont enz. Ik heb al eens gekeken in de tutorials bij de paginasystemen maar daar geraak ik niet echt verder. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik maar 1 lid per pagina toon. En de 'volgende knop' geraak ik ook niet mee verder. Gebruik je dan een verzend formulier of iets anders. Als er iemand suggesties heeft?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DenMette - 25/02/2009 09:46
Avatar van DenMette PHP gevorderde Je maakt een form met een hidden input veld. In dat veld zet je de huidige lid id. Dan heb je die 2 buttons die je een verschillende naam geeft en dan zou je toch verder moeten geraken.
Offline vinTage - 25/02/2009 09:56
Avatar van vinTage Nieuw lid Voorzetje van wat ik denk dat jij bedoeld.
  1. <?php
  2.  
  3. //dit is het eerstvolgende id uit de database
  4. SELECT id FROM tabel WHERE id > $_GET['id'] ORDER BY id ASC LIMIT 1
  5.  
  6. //dit is het vorige
  7. SELECT id FROM tabel WHERE id < $_GET['id'] ORDER BY id DESC LIMIT 1
  8.  
  9. echo mysql_num_rows($volgende_qry) > 0 ? ' <a href="?id='.$row['id'].'">volgende</a>' : '';
  10. echo mysql_num_rows($vorige_qry) > 0 ? ' <a href="?id='.$row['id'].'">vorige</a>' : '';

Offline hondasport - 25/02/2009 10:10 (laatste wijziging 26/02/2009 09:39)
Avatar van hondasport Nieuw lid ik heb volgende code:
  1. $i=$_GET['id'];
  2. echo '<a href="?id='.$i.'">Volgende id</a>';


Hoe kan ik als er geklikt wordt op de link er eerst 1 wordt bijgeteld bij $i ?
Offline Ultimatum - 26/02/2009 09:48 (laatste wijziging 26/02/2009 09:49)
Avatar van Ultimatum PHP expert
  1. <?php
  2. $i=$_GET['id'];
  3. $i++;
  4. echo '<a href="?id='.$i.'">Volgende id</a>';
  5. # Dit is ook een mogelijkheid, zo houd je maar 1 regel
  6. # echo '<a href="?id='.++$i.'">Volgende id</a>';
  7. ?>


Controleer wel eerst of $_GET['id'] een nummer is, groter is dan null (want je wilt geen negatief getal neem ik aan)
Offline hondasport - 26/02/2009 09:58 (laatste wijziging 26/02/2009 09:59)
Avatar van hondasport Nieuw lid Ok, het was die ++$i dat ik zocht. Ik had al geprobeerd met $i++ maar dat ging dus niet in die link.
Kan ik dan ook hetzelfde doen maar dan 1 aftrekken?
Offline ranco - 26/02/2009 12:04
Avatar van ranco PHP gevorderde Wat jullie alleen vergeten is dat als een lid wordt verwijderd, de nummering niet meer klopt, en er dus gaten in zitten. Stel je hebt 5 leden, en lid 3 wordt verwijderd uit de tabel. Dan heb je dus als waarde 2, hoog je op met 1, en dan moet je de gegevens van het volgend lid, lid 4 zien, maar die krijg je niet. Immers, 2+1=3.

Je kunt het beste Vintage zijn methode aanhouden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.215s