login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Rating systeem

Offline GijsB - 19/02/2009 21:03
Avatar van GijsBNieuw lid Hallo iedereen,

Je kent het wel. De standaard sterren ratingsysteems waarbij het gemiddelde wordt getoond, je maximum 1 keer per IP kun stemmen en die met Ajax/Javascript werken. Ik zoek er eentje om in een site in te bouwen, ze zijn gemakkelijk in Google te vinden maar het inbouwen ervan weet ik niet echt hoe ik er aan moet begonnen, ik ben puur een PHP en MySQL scripter dus Ajax en Javascript zeggen me niet zo veel. Kent iemand hier toevallig een site waar zoiets kant en klaar te downloaden is of waar je een duidelijke uitleg hoe dit te realiseren kunt vinden?

Groeten,
Gijs Bloemen

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 19/02/2009 21:08
Avatar van Koen PHP expert Best gemakkelijk, je maakt een tabel ratings, bv zo:
  1. CREATE TABLE `ratings` (
  2. `rating_id` int(15) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  3. `item_id` int(11) NOT NULL,
  4. `score` int(1) NOT NULL,
  5. `ip` varchar(30) NOT NULL,
  6. PRIMARY KEY (`rating_id`)
  7. ) ENGINE=MyISAM;


Om de score dan te berekenen doe je bv:

  1. $sSqlScore = "SELECT AVG(`score`) AS `r_avgscore` FROM `ratings` WHERE `item_id` = " . $iID . "";

Offline GijsB - 19/02/2009 21:47
Avatar van GijsB Nieuw lid Ja, dat begrijp ik allemaal, zoals ik al zei PHP ken ik goed genoeg om allemaal gekke dingen mee te doen. Maar dit integreren in de Javascript van zo'n rating systeem wilt me niet echt lukken.
Offline ranco - 20/02/2009 09:44
Avatar van ranco PHP gevorderde IK zit in dezelfde situatie,php en mysql zijn mij goed bekend, maar Javascript en Ajax niet. Toch kom je een heel eind als je een paar begin tutorials doorleest op internet. Leer de basis kennen. (htmlrequest e.d.)

Het is niet moeilijk, maar je zult er wel een aantal uren aan moeten spenderen om alles onder de knie te krijgen... maar hetzelfde heb je met php meegemaakt  
Offline KoenVR - 21/02/2009 10:56
Avatar van KoenVR Lid wat heb je juist nodig van rating systeem? waar moet er rekening mee gehouden worden?

anders wil ik wel kijken om de javascript en ajax te bezorgen.
ben net ook met soortgelijks bezig.

groeten
Offline GijsB - 23/02/2009 17:27
Avatar van GijsB Nieuw lid Gewoon een systeem zoals youtube bijvoorbeeld gebruikt. Je kunt 1 keer per IP stemmen en de stemmen worden in de database gelogd.
Offline henver - 23/02/2009 19:02
Avatar van henver HTML gevorderde http://www.nickstakenburg.com/projects/starbox/
Offline GijsB - 23/02/2009 19:45
Avatar van GijsB Nieuw lid Ik ga het op meerdere websites gebruiken waar een klein beetje mee verdient wordt, daar vind ik die €150 toch iets te veel voor.
Offline henver - 23/02/2009 22:16
Avatar van henver HTML gevorderde Hoezo €150?
Offline denniseik - 23/02/2009 23:36
Avatar van denniseik Lid
henver schreef:
Hoezo €150?

De maker van het script van eerder genoemde link vraagt 150euro voor commerciële doeleinden, maar het script is gewoon te downloaden  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s