login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Datum berekenen en opslaan (Opgelost)

Offline ranco - 02/02/2009 11:28
Avatar van rancoPHP gevorderde Ik heb de volgende code om een datum x dagen verderop te berekenen. (in dit geval 7).

Maar als ik hem via een query in een tabel zet krijg ik geen datum.

De phpcode voor het berekenen van de datum:

  1. $date = new DateTime(); // zonder parameters wordt de huidige datumtijd genomen
  2. $date->modify("+7 day");
  3. $date->format("Y-m-d");


De query die ik gebruik:

  1. $Ban_query = mysql_query("INSERT INTO blacklist (Userid, Date, Reason, Startdate, Enddate, IP, Banned, Warned, Employee_userid)
  2. VALUES ('".$Uid."',
  3. NOW(),
  4. '".$Reason."',
  5. NOW(),
  6. ".$date->format("Y-m-d").",
  7. '".$IP."',
  8. 1,
  9. 0,
  10. '".$Empl_id."')")OR die ("Error creating blacklist: " . mysql_error());


De datum wordt wel correct berekend (gecontroleerd) alleen slaat hij hem niet netjes op.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 02/02/2009 11:32
Avatar van Tuinstoel PHP expert Je zou even de betreffende functies uit je class moeten posten. 't Is nu beetje koffiedik kijken. Als hij hem niet opslaat, wat is dan de mysql_error()? Print je waardes eens, echo alles. Zet ook haakjes om ".$date->format("Y-m-d")." heen (' en ').
Offline ranco - 02/02/2009 11:36 (laatste wijziging 02/02/2009 11:39)
Avatar van ranco PHP gevorderde Ik gebruik geen zelfgeschreven class hiervoor. Standaard class vanuit PHP. Hij geeft geen foutmelding qua sql.Hij verwerkt hem alleen niet in de database. Terwijl het veld wel een dateveld is.

Edit: Hoe klein kan het foutje zijn. Enkele quotes zoals tuinstoel aangaf is af genoeg.

Opgelost dus! Thanks
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s