login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

beveiliging van een database

Offline maestro - 13/09/2004 21:16
Avatar van maestroHTML gevorderde Ik ben net gestart met het (be)studeren van mySQL. Voor het ogenblik ben ik nog een noob. Nu vroeg ik hetvolgende af:
als je een beperkt aantal mensen permissies wil verlenen om aan de database (vb van een weblog of een forum) iets toe te voegen, dmv registratie (login en paswoord), dacht ik aan een loginscherm waar je als niet geregistreerde niet verder komt. Maar dan veronderstel ik dat je best de login-paswoord paren opslaat in een database.
En nu de vraag dus: waar bewaar je die gegevens? In dezelfde database als die waar alles van het weblog of het forum instaat, of een 2de database? Of zijn er nog andere betere manieren om logins en paswoorden te bewaren?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline infinity - 13/09/2004 21:19
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
gewoon een nieuwe tabel aanmaken in je database en die tabel dat beveiliging noemen en daar dan gebruikersnaam en wachtwoord in zetten
Offline maestro - 13/09/2004 21:22
Avatar van maestro HTML gevorderde En da's dan veilig genoeg voor bvb hackers?
Offline Tuinstoel - 13/09/2004 21:26
Avatar van Tuinstoel PHP expert Als je MD5(); gebruikt en dergelijk en anderen niet de wachtwoorden van je server geeft wel jah...
Offline maestro - 13/09/2004 21:31
Avatar van maestro HTML gevorderde euh, wat is MD5()? Een PHP-functie? Wat doet die?
Sorry zenne
:$
Offline Tuinstoel - 13/09/2004 21:34
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ja, md5(); is een php functie waarmee je wachtwoorden kan coderen, en niet terug coderen.

http://www.site...&id=52
Offline maestro - 13/09/2004 21:34
Avatar van maestro HTML gevorderde OK euh sorry, ik heb de betekenis al gevonden op deze site
Offline maestro - 13/09/2004 21:37
Avatar van maestro HTML gevorderde dank voor de reacties
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s