|  Nieuw lid |  | Beste, 
 ik ben bezig met een ledensysteem. Ik ben al op verschillende problemen gebotst en heb ze er allemaal uitgekregen buiten 1 ding nl.
 Wanneer je wil gaan registreren check ik met een functie of er al een account bestaat met die gebruikersnaam of email.

De functie:

function geregistreerd($var,$methode) {
		$check1 = mysql_query("SELECT * FROM leden_temp WHERE ".$methode."='".$var."'");
		$check2 = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ".$methode."='".$var."'");
		$rows1 = mysql_num_rows($check1);
		$rows2 = mysql_num_rows($check2);
		$rows = $rows1 + $rows2;
			if($rows == 0) {
				return FALSE;
			} else {
				return TRUE;
			}
	} function geregistreerd($var,$methode) {		$check1 = mysql_query("SELECT * FROM leden_temp WHERE ".$methode."='".$var."'");		$check2 = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ".$methode."='".$var."'");		$rows = $rows1 + $rows2;			if($rows == 0) {				return FALSE;			} else {				return TRUE;			}	}

En dit is de code in registreren.php

if(geregistreerd($_POST['gebruikersnaam'], "gebruikersnaam")) {
	$error_gebruikersnaam = true;
	$smarty->assign("error_gebruikersnaam", $error_gebruikersnaam);
}
if(geregistreerd($_POST['email'], "email")) {
	$error_email = true;
	$smarty->assign("error_email", $error_email);
} if(geregistreerd($_POST['gebruikersnaam'], "gebruikersnaam")) {	$error_gebruikersnaam = true;	$smarty->assign("error_gebruikersnaam", $error_gebruikersnaam);} if(geregistreerd($_POST['email'], "email")) {	$error_email = true;	$smarty->assign("error_email", $error_email);}

De functie returned dus altijd FALSE ookal is er al een account met dezelfde gebruikersnaam of email.

Het is al opgelost
   |