login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Alle beschikbare mysql tabellen weergeven

Offline jstreuper - 18/01/2009 18:12
Avatar van jstreuperNieuw lid Hoe kan je via PHP alle beschikbare mysql tabellen weergeven uit de database? Ik weet niet hoe je die makkelijk op kan halen en weer kan geven.

Heeft iemand hier ervaring mee?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 18/01/2009 18:22
Avatar van Stijn PHP expert De volgende query uitvoeren en fetchen.

  1. SHOW TABLES
Offline MiST - 18/01/2009 20:07
Avatar van MiST Lid de PHP manual eens doorsnuffelen zou ook interessante resultaten kunnen opleveren ;)

http://be.php.n...tables.php
Offline Wim - 18/01/2009 22:00
Avatar van Wim Crew algemeen
MiST schreef:
de PHP manual eens doorsnuffelen zou ook interessante resultaten kunnen opleveren ;)

http://be.php.n...tables.php


Stijn zijn manier is de goeie manier. Voor je informatie geeft ook eens naar de changelog kijken... Sinds php 4.3.7:
Citaat:
This function became deprecated.
Offline jstreuper - 18/01/2009 23:42
Avatar van jstreuper Nieuw lid Dank voor jullie reacties!
Het is gelukt met onderstaande code.

  1. <?php
  2.  
  3. include 'resources/plugins/connection.plugin.php';
  4.  
  5. $dbname = 'visualmast_dok99';
  6.  
  7.  
  8. $sql = "SHOW TABLES FROM $dbname";
  9. $result = mysql_query($sql);
  10.  
  11. while ($row = mysql_fetch_row($result)) {
  12. echo "Table: {$row[0]}\n";
  13. }
  14.  
  15.  
  16. ?>


Nu is het wat ik wil bereiken het volgende. HEt is voor een Roostersysteem en voor elk nieuw rooster wordt een nieuwe database tabel aangemaakt (in verband met bewaren en belastingtechnische redenen). Zodoende zou ik doormiddel van deze functie alle beschikbare databases willen ophalen, daarna de namen omvormen naar bijvoorbeeld de datum van die maandag: dus stel:

de tabel heet nu: rooster_01012009
moet hij op de pagina de naam: 01-01-2009 krijgen.

Kan dit door middel van PHP worden gegenereerd? En hoe krijg ik het dan voor elkaar dat na deze rename je erop kan klikken het het rooster te zien krijgt met de goede ingevulde waarden.

Er wordt dus een standaard weergave tabel gemaakt, want elke database tabel is hetzelfde met uitzondering van de inhoud (naam van de pagina: rooster_display.php) en dat je dan eigenlijk door erop te klikken de gegenereerde tabelnaam, je automatisch die tabel selecteert en dus de goede waarden krijgt van die week?

Als het te onduidelijk is hoor ik het graag, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de opzet, dat is het belangrijkste!
Alvast bedankt!
Offline Stijn - 18/01/2009 23:50
Avatar van Stijn PHP expert
  1. <?php
  2.  
  3. include 'resources/plugins/connection.plugin.php';
  4.  
  5. $dbname = 'visualmast_dok99';
  6. $table_prefix = 'rooster_';
  7.  
  8.  
  9. $sql = "SHOW TABLES FROM $dbname";
  10. $result = mysql_query($sql);
  11.  
  12. while ($row = mysql_fetch_row($result)) {
  13. echo "Table: " . substr($row[0] , strlen($table_prefix)) . "\n";
  14. }
  15.  
  16.  
  17. ?>
Offline Wim - 18/01/2009 23:52
Avatar van Wim Crew algemeen Hier maak je eventjes een foutje...

Het is niet de bedoeling om in een database per gegeven een apparte tabel aan te maken! Het is net de bedoeling om 1 tabel te maken met daar alle gegevens in (per soort). Als je eventjes je tabel structuur en iets meer code geeft probeer ik je wel even op weg te helpen...
Offline Maarten - 19/01/2009 00:46 (laatste wijziging 19/01/2009 00:46)
Avatar van Maarten Erelid
Citaat:
en voor elk nieuw rooster wordt een nieuwe database tabel aangemaakt (in verband met bewaren en belastingtechnische redenen)

Geloof me, ik zou er nog niet van verschieten als het echt niet anders kan voor die techneuten van de belastingen.

Wat je natuurlijk wel altijd kan doen is tóch alles in 1 tabel opslaan; dat is veel gemakkelijker werken, en dan een soortgelijke 'export database' maken waarin die gegevens dan wel per tabel worden opgeslaan.
Offline Wim - 19/01/2009 17:37
Avatar van Wim Crew algemeen veldje extra met een key in maken welke voor gegevens van dezelfde rooster overal gelijk is...? Gaat toch perfect? Exporteren gaat dan simpel met een kleine toevoeging van een WHERE
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s