login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tekst weergeven (Opgelost)

Offline avancleef - 12/01/2009 15:11
Avatar van avancleefNieuw lid Beste lezers,

Ik heb een WYSIWYG editor gemaakt. Alles werkt prima, heb enkel één fout. Als ik lees tekens gebruik op een letter dan wordt de letter niet weergegeven in de site maar zie ik een blokje!?

[]

zoiets lijkt dat blokje wel dus als ik type 'néé' dan komt er op de site te staan "n[][]" om 't zo even aan te geven. Mijn code:

Plaatscode: 67647

Iemand die de fout weet misschien?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline caletoreon - 12/01/2009 15:14
Avatar van caletoreon Nieuw lid ipv é te typen moet je de code gebruiken: é zo heb je een code voor al die speciale tekens
Offline WouterPSV - 12/01/2009 15:30
Avatar van WouterPSV Lid je kan volgens mij in je editor ook een knop er in zetten voor speciale tekens zo hoef je niet elke keer in de html code te gaan.
Offline avancleef - 12/01/2009 15:41
Avatar van avancleef Nieuw lid ik dacht dat je in het cms gewoon zo kon typen... er zijn namelijk veel worden die eindigen op 's bijvoorbeeld.

Iemand enig idee hoe ik zo ding erin krijg voor speciale characters? ik ken totaal geen javascript en bovenstaande heeft me al dagen geduurd om te maken haha 
Offline skillat2 - 12/01/2009 15:45
Avatar van skillat2 HTML beginner Je kan 2 dingen doen:

1. Je zet alles op 1 charset encoding (utf-8 bijvoorbeeld), dus in je html / bestand / php / database

2. htmlentities($input); zet alle speciale tekens van $input om in html tekens
Offline avancleef - 12/01/2009 16:01 (laatste wijziging 12/01/2009 16:21)
Avatar van avancleef Nieuw lid oke dat ga ik proberen.
Verder, ik heb wat getest en alles werkt goed behalve sommige dingen. ik kan nu doen:

snacht's

dus een comma weergeeft hij goed maar bijvoorbeeld:

geïnteresseerd

geeft hij weer als:

ge[]nteresseerd


Ik kijk in de database (mysql) en daar staat netjes 'geïnteresseerd' met de dubbele punt op de letter 'i' dus ik snap het niet, maar ik ga je oplossing(en) proberen alvast hartelijk dank voor het meedenken!


EDIT:

htmlentities aangezet maar nu weergeeft hij de text INCL. html code... dus ik zie nu niet "welkom op de site" maar "<FONT face=Arial>welkom op de site</FONT>"... das ook niet de bedoeling, maar goed... het woord geïnteresseerd werkt nu wel 

Verder, ik heb nog 3 sites met deze CMS... allemaal staan ze in de MYSQL op latin1_swedish_ci en dat werkt prima, enkel bij / met deze site niet... zelfde host als de andere sites :S

Wat ik wel zie is: op deze site zet hij in de MYSQL 'geïnteresseerd' maar op de andere sites doet hij dat als 'geïnteresseerd' dus... daar zal het fout gaan denk ik ?

EDIT:

Opgelost, al me pagina;s worden normaal in zelfde formaat gemaakt maar Dreamweaver had schijnbaar zin om een ander formaat te nemen dan UTF... over het hoofd gezien ;)

Bedankt voor alle hulp!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s